پنجره دیپلماسی همیشه باز نمی ماند

۱۱ دی ۱۳۹۱ | ۱۷:۱۱ کد : ۱۹۱۰۹۹۵ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: دیوید کهن، مقام ارشد خزانه داری آمریکا ادعا می کند که تحریم های اعمالی علیه ایران تاثیرگذار بوده اند، اما پنجره دیپلماسی برای همیشه باز نمی ماند.

کهن روز دوشنبه در گفت و گو با رادیو ارتش اسرائیل خاطرنشان کرد، در یک سال گذشته ، و به خصوص هفته های گذشته، نشانه هایی مبنی بر تمایل ایران برای دست یافتن به راهکاری بر سر برنامه های هسته ای اش، مشاده شده است. وی که دستایر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم است در ادامه مدعی شد، فشار ها تاثیر گذاشته اند.

با این حال وی این نکته را خاطرنشان کرد که پنجره برای دست یافتن به راهکار دیپلماتیک برای همیشه باز نمی ماند.

کهن اینگونه برآورد کرد که ادامه سر باز زدن ایران از حل مساله هسته ای، تنها به افزایش فشار منتهی خواهد شد. دستار خزانه داری آمریکا با اشاره به تحریم نفتی ایران در سال 2012 ، مدعی شد این تحریم ها 50 درصد از صادرات نفتی جمهوری اسلامی را کاهش دادند و این روند با افت بی سابقه ارزش ریال در ایران همراه بود. به همین دلیل سال 2012، سال دشواری برای جمهوری اسلامی بود.

این در حالی است که اظهارات کهن تایید کننده گزارش روز پنجشنبه نیویورک تایمز است که به نقل از مقامات آمریکایی و غربی اینگونه تحلیل کرده بود که کاهش سرعت غنی سازی در ایران می تواند به عنوان نشانه ای برای پرهیز تهران از درگیری مستقیم بر سر برنامه های هسته ای اش محسوب شود.  


نظر شما :