بدهی باعث حذف ایران از بورس گردشگری آلمان شد

۲۸ آبان ۱۳۹۱ | ۱۶:۱۲ کد : ۱۹۰۹۳۰۳ سرخط اخبار

بورس گردشگری آلمان (ITB) ایران را به‌خاطر بدهکاری از فهرست شرکت‌کنندگان در نمایشگاه امسال حذف کرد.

 

به گزارش خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آلمان، بازار گردشگری قدیمی ایران است، بر این اساس توراپراتورهای ایرانی سال‌هاست پای ثابت نمایشگاه بین‌المللی گردشگری آلمان (ITB) هستند که به بورس گردشگری جهان معروف است و یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های گردشگری دنیا هم به‌شمار می‌آید؛ اما دو سالی می‌شود که به‌خاطر شرایط بودجه‌ی بخش نمایشگاهی و دیر اقدام کردن مسئولان مربوط در این حوزه، غرفه‌ی ایران به محلی پرت در این نمایشگاه منتقل شده و تنها همسایه‌ی آن هم در این دو سال، سینمای ITB بوده است. همین موضوع محلی برای مناقشه میان توراپراتورهای ایرانی و مسئولان دولتی مجری شده است.

 

اما امسال در حالی که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای این نمایشگاه برنامه‌ریزی کرده بود و مسئولیت اجرای آن را هم به کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی سپرده بود و آژانس‌داران نیز گمان می‌کردند قرار است مانند سال پیش در همان سالن دورافتاده حضور داشته باشند، حکایت دیگری برای این نمایشگاه مهم رقم خورده است.

 

مسئولان نمایشگاه ITB برلین در نامه‌ای به متقاضیان ایرانی حضور در این نمایشگاه، اعلام‌ کرده‌اند: «به‌خاطر بدهی اجاره‌ی زمین و ساخت غرفه‌ی مربوط به نمایشگاه سال گذشته، به هیچ‌یک از متقاضیان ایرانی اعم از دولتی و خصوصی اجازه‌ی حضور در نمایشگاه امسال را نخواهد داد.»

 

بر این اساس جامعه‌ی تورگردانان ایران در نامه‌ای خطاب به منوچهر جهانیان - معاون گردشگری کشور - درخواست کرده‌اند که برای حفظ اعتبار ایران و از دست ندادن این فرصت مهم، نسبت به تسویه‌حساب و پرداخت بدهی در اسرع وقت اقدام شود.

 

متن نامه‌ی جامعه‌ی تورگردانان که دهم آبان‌ماه امسال برای معاون گردشگری کشور فرستاده شده، به این شرح است: احترما با توجه به اهمیت نمایشگاه بین‌المللی گردشگری I.T.B برلین و ضرورت حضور اعضای جامعه‌ی تورگردانان در نمایشگاه مزبور، تعدادی از اعضا، راسا درخواست زمین کرده‌اند؛ ولی مسئولان نمایشگاه از واگذاری زمین خودداری و اعلام کرده‌اند تا بدهی اجاره‌ی زمین و ساخت غرفه‌ی مربوط به نمایشگاه سال 90 پرداخت نگردد، به هیچ‌یک از متقاضیان ایرانی اعم از بخش دولتی و خصوصی اجازه‌ی حضور در نمایشگاه را نخواهند داد. بنابراین خواهشمند است دستور فرمایید در اسرع وقت نسبت به پرداخت بدهی و تسویه‌حساب سال گذشته اقدام لازم به عمل آید تا اعتبار کشور ایران زیر سوال نرود و امکان حضور اعضای جامعه در نمایشگاه مزبور فراهم آید.

 

ITB هر سال نیمه‌ی دوم اسفندماه و در دهمه‌ی نخست ماه مارس در شهر برلین برگزار می‌شود و امسال چهل‌وهفتمین سال برگزاری خود را پشت سر خواهد گذاشت.

کلید واژه ها: گردشگری در نمایشگاه بدهی


نظر شما :