کسی اردوغان را دعوت نکرده است!

۱۵ آبان ۱۳۹۱ | ۱۳:۲۲ کد : ۱۹۰۸۶۹۷ سرخط اخبار

دفتر ˈمحمود عباسˈ رییس حکومت خودگردان فلسطین به سخنان اخیر ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه درباره دیدار از نوار غزه واکنش نشان داد.

 

رجب طیب اردوغان پس از بازگشت از آلمان در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرده بود که در صورت فراهم شدن شرایط لازم ، قصد دارد به همراه محمود عباس به نوار غزه سفر کند .این در حالی است که تنش میان دو گروه فلسطینی ˈفتحˈ و ˈحماسˈ در هفته های اخیر و به دنبال سفر امیر قطر به نوار غزه افزایش یافته است.

منابع خبری ترکیه روز دوشنبه نوشتند: سخنگوی رییس حکومت خودگردان فلسطین در واکنش به سخنان اردوغان گفته که این غیر قابل قبول است که رییس یک کشور برای دیدن اراضی کشور دیگر دعوت به عمل آورد.

عباس پیش از این نیز به دیدار امیر قطر از نوار غزه که در کنترل حماس است، واکنش نشان داده بود و اعلام کرده که اگر کشوری قصد کمک به غره را دارد، باید از طریق مراجع قانونی این امر را انجام دهد.

منابع خبری ترکیه به نقل از مقامات غربی نوشتند که سخنان اردوغان برای سفر به غزه به منظور مشروعیت بخشیدن به جنبش حماس صورت گرفته است.

به نوشته این منابع خبری، سفر اردوغان به نوار غزه می تواند در مخالفت با محمود عباس که در حال حاضر حمایت جهان عرب را از دست داده ، باشد.

حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ به ریاست رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به تازگی از ˈخالد مشعلˈ نماینده دفتر سیاسی حماس برای شرکت در کنگره این حزب دعوت کرده بود.


نظر شما :