تو را از کرملین بیرون می کنیم آقای پوتین

۱۵ آبان ۱۳۹۱ | ۱۳:۱۶ کد : ۱۹۰۸۶۹۶ سرخط اخبار

هزاران تن از ملی گرایان افراطی روسیه با متهم کردن پوتین به نادیده گرفتن حقوق قومیت های روس، با راهپیمایی در مسکو قول دادند پوتین را از کرملین بیرون کنند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ملی گرایان روسیه تلاش کردند تا با این اقدام مخالفت خود را با مهاجران قفقاز و آسیای میانه ابراز کنند. بررسی ها نشان می دهد که نیمی از روسی ها از مهاجران قفقاز و آسیای میانه هستند.


هزاران تن از ملی گرایان افراطی روسیه با حمل پرچم های زرد و سیاه، با راهپیمایی در خیابان های مسکو شعارهای ضد پوتین سردادند و خواستار توقف امتیازدهی کرملین به گروه های مهاجر و اقلیت ها شدند.


این راهپیمایی در "روز وحدت" که یک تعطیلی ملی در روسیه است و در سال 2005 جایگزین بزرگداشت انقلاب بلشویک روسیه شد، انجام شد. ملی گرایان روسیه کرملین را به ارائه آزادی های بسیار به مهاجران و اقلیت ها متهم کردند. این در حالی است که دولت روسیه حقوق بسیاری از قومیت های روسیه را نادیده می گیرد.


معترضان شعارهای "ما هیتلر را شکست دادیم، پوتین را هم شکست می دهیم" سردادند.

 

در ابتدا هیچ گزارشی از وقوع درگیری در این راهپیمایی گزارش نشد و پلیس مسکو نیز تخمین زد که حدود 6000 تن در خیابان های مسکو حضور یافتند اما خبرگزاری ایتارتاس گزارش داد که حدود 25 هزار معترض در این تجمع حضور داشتند.


آلکسی ناوالنی، یکی از فعالان ضد کرملین خواستار توقف اقدامات دولت روسیه برای مردم قفقاز خصوصا چچن شد.


در سال 2010 تجمع ملی گرایان معترض به صحنه درگیری با پلیس روسیه تبدیل شد.

 

شهر مسکو پس از سال ها، روز یکشنبه صحنه راهپیمایی خیابانی بیش از ۲۰ هزار تن از ناسیونالیست های افراطی بود. شرکت کنندگان در این تجمع که از سوی ۲۰۰۰ مامور پلیس کنترل می شد، خواهان کناره گیری ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از قدرت بودند. رسانه ها می نویسند که ارتدوکس های روس نیز با صلیب و شمایل در میان تظاهرکنندگان بوده اند.


با این حال پایان این راهپیمایی با درگیری ملی گرایان افراطی و نیروهای ضد فاشیست در یکی از ایستگاه های مترو همراه شده است. خبرگزاری اینترفاکس گزارش داد که پلیس مسکو ۲۵ تن از راستگرایان را دستگیر کرده که زیر لباس های خود، صلیب شکسته حمل می کردند. این گروه ها در سال های گذشته، تنها به شرط تجمع در خارج از شهر اجازه راهپیمایی داشته اند.
 


نظر شما :