ادعای مذاکره واشنگتن با تهران

۰۸ آبان ۱۳۹۱ | ۱۴:۰۸ کد : ۱۹۰۸۴۷۳ سرخط اخبار

عضو کمیسیون شورا ها و امور داخلی کشور مجلس، ضمن رد مذاکره مستقیم ایران با مقامات واشنگتن، تناقض گویی ها و سیاست استاندار دو گانه کاندیدا های انتخاباتی آمریکا در قبال ایران را نشانگر استیصال و پریشانی آنها در برابر اقتدار تهران خواند.

سید رمضان شجاعی کیاسری در گفت وگو با خانه ملت، درباره اظهارات مقامات کاخ سفید مبنی بر پیشنهاد مذاکره مستقیم با جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: مقامات واشنگتن که در بیان ادعا های پوشالی و کتمان کردن واقعیت ها سابقه طولانی دارند، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شگرد جدید تبلیغاتی که مذاکره با تهران است را پیدا کرده اند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، ضمن رد مذاکره مستقیم ایران با مقامات واشنگتن، گفت: این ادعا واقعیت ندارد و جمهوری اسلامی ایران تنها در شرایطی حاضر به مذاکره با آمریکا است که مقامات کاخ سفید حسن نیت خود را به ملت ایران نشان داده و در شرایط مساوی و با پذیرش حقوق مسلم ایران بحث مذاکره را مطرح کنند.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، با یادآوری تناقض گویی های اوباما و رامنی کاندیدا های ریاست جمهوری آمریکا در مناظرات انتخاباتی، تاکید کرد: این سیاست استاندار دو گانه در قبال ایران نشانگر استیصال، ناتوانی و پریشانی مقامات آمریکا در برابر اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

شجاعی کیاسری، تصریح کرد: انتخاب رامنی یا اوباما به ریاست جمهوری آمریکا، تفاوتی در سیاست ها و مواضع کاخ سفید نمی دهد، از این رو رویکرد جمهوری اسلامی ایران نیز در برخورد با واشنگتن تغییر نمی کند چرا که دولت تهران با سیاست های کلی آمریکا که نگاه سلطه طلبانه به کشور های جهان دارد، مخالف است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در برابر نگاه سلطه طلبانه و امتیاز گیری واشنگتن ایستادگی کرده است و با پشتوانه مردمی توانسته است تحریم های ناعادلانه غرب را به فرصت های پیشرفت و تعالی برای کشور تبدیل کند و از این منظر از مواضع بر حق خود کوتاه نخواهد آمد.

عضو کمیسیون شورا ها و امور داخلی کشور مجلس، مهم ترین عامل در تناقض گویی های مقامات واشنگتن را فشار لابی صهیونیسم بر سیاستمداران آمریکا خواند که منجر به دو گانگی رفتار و کردار آنها در برابر جمهوری اسلامی ایران می شود و بر استیصال و پریشانی آمریکا می افزاید.  

گفتنی است یک روزنامه صهیونیستی از پیشنهاد دولت آمریکا به ایران برای برقراری مجدد روابط دیپلماتیک میان واشنگتن و تهران و تاسیس سفارتخانه در دو کشور خبر داد و نوشت: ایران این پیشنهاد را رد کرده است.

کلید واژه ها: آمریکا جمهوری اسلامی ایران


نظر شما :