اردوغان و اوباما اوضاع سوریه را بررسی کردند

۲۹ شهریور ۱۳۹۱ | ۲۲:۱۶ کد : ۱۹۰۷۰۴۰ سرخط اخبار
نخست وزیر ترکیه در تماس تلفنی با رئیس جمهوری آمریکا با وی در خصوص بخشی از مسائل منطقه ای و بین المللی به ویژه بحران سوریه گفت وگو کرد.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، رجب طیب اردوغان، سه شنبه شب در تماسی تلفنی با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا با وی در خصوص بخشی از مسائل و مشکلات منطقه و مسائل بین المللی به ویژه مساله بحران سوریه گفت وگو کرد.
 
بنا به بیانیه صادر شده از سوی دفتر نخست وزیری ترکیه، اوباما و اردوغان در این تماس تلفنی نسبت به عمیق تر شدن بحران سوریه به شدت ابراز نگرانی و تاکید کردند که ترکیه و آمریکا به همکاری های دو جانبه در خصوص حل و فصل بحران سوریه در آینده ادامه خواهند داد.
 
در این تماس تلفنی که 40 دقیقه به طول انجامید اوباما از اردوغان به خاطر موضعش در محکوم کردن اقدامات خشونت آمیز در برخی از کشورهای اسلامی علیه هیات های دیپلماتیک آمریکا تقدیر و تشکر کرد.
 
وی همچنین به اردوغان به خاطر کشته شدن شماری از نظامیان ارتش ترکیه در حمله تروریستی اخیر و حملات تروریستی که توسط مخالفان و شورشیان علیه نیروهای امنیتی صورت گرفته تسلیت گفت.
 
اردوغان نیز به نوبه خود با اوباما به خاطر کشته شدن سرکنسول آمریکا و سه دیپلمات دیگر سفارتخانه این کشور در بنغازی، یکی از شهرهای لیبی ابراز همدردی کرده و به وی تسلیت گفت.

کلید واژه ها: آمریکا اوباما اردوغان سوریه


نظر شما :