ایران از سال آینده فولاد صادر می کند

۱۶ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۴:۴۱ کد : ۱۹۰۶۴۶۴ سرخط اخبار

وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام کرد: ایران علاوه بر خودکفایی در صنعت فولاد تا سال آینده، نخستین بار به جمع صادر کنندگان فولاد خواهد پیوست.

به گزارش واحد مرکزی خبر مهدی غضنفری درمراسم افتتاح کارخانه تولید کنستانتره سنگ آهن درسیرجان ، کل طرحهای فولادی را که تاکنون توسط بخش خصوصی و دولتی مجوز دریافت کرده اند، حدود  36 میلیون تن اعلام کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه با بهره برداری از طرحهای جدید تا سال آینده از واردات کنونی شش میلیون تن فولاد بی نیاز خواهیم شد اظهارداشت :  طراحی ، ساخت و اجرای تجهیزات صنعت فولاد بدست مهندسان ایرانی رویکردی بسیار عالی و مهم است.

وی گفت :  موضوع مهم اینکه به جز تولید فولاد به سمت کارخانه سازی در حرکت هستیم ، یعنی هم دانش فولاد و هم دانش کارخانه سازی در حال شکل گیری است.

غضنفری با اشاره به رتبه هفدهم ایران در تولید فولاد به استناد آمارهای جهانی گفت:  کشورمان ظرفیت تولید 20 میلیون تن فولاد را دارد.

وی افزود : طبق آمارسال 2010 میلادی  کشورهای چین، ژاپن، آمریکا و کره جنوبی به ترتیب هرکدام با 627، 110، 89 و 69 میلیون تن در ردیف های بالای تولید جهانی قراردارند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت  با بیان اینکه در حال حاضر برنامه های متعددی برای توسعه صنعت فولاد در کشور وجود دارد افزود : هم اکنون هشت طرح  فولادی در نقاط مختلف کشور از جمله میانه، بافت، سبزوار و تعدادی دیگر از شهرها در حال اجرا است.

وی گفت : با افزایش ظرفیت تولید در فولاد اصفهان و زاگرس 8 میلیون تن به ظرفیت تولید فولاد کشور اضافه می شود.

غضنفری افزود : علاوه براین چند طرح سرمایه گذاری با ظرفیت 12 میلیون تن در حال اجراست و تا پایان برنامه پنجم توسعه، تولید فولاد در کشور باید به 45 میلیون تن  برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت این موضوع را نیز یادآور شد که ظرفیت تولید فولاد از ابتدای دولت نهم تا کنون با رشد 2 برابری از 10 میلیون تن به 20 میلیون تن نزدیک شده است.

وی درباره طرحهای فولادی مهر ماندگار نیز گفت: قرار است تا پایان امسال یا ابتدای سال آینده در مجموع 24 طرح فولاد و قطعات به بهره برداری برسد که از این تعداد 18 طرح را دولت وبقیه را بخش خصوصی به بهره برداری می رساند.

کلید واژه ها: فولاد میلیون تن صنعت تولید فولاد ظرفیت ظرفیت تولید معدن


نظر شما :