21 فرد مسلح در شرق و شمال غرب سوریه کشته شدند

۱۶ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۴۳ کد : ۱۹۰۵۱۷۴ سرخط اخبار


14 فرد مسلح در ناآرامی ها استان دیر الزور واقع در شرق سوریه و 7 نفر دیگر از آنها در استان ادلب در شمال غرب این کشور کشته شدند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام یک منبع اطلاع رسانی در سوریه 14 فرد مسلح روز یکشنبه در شهر دیرالزور در شرق سوریه در اثر یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده کشته شدند.
این منابع توضیح بیشتری در این ارتباط ارائه نکرد.بر اساس اعلام تارنمای 'ان بی ان' در خیابان الانطلاق القدیم دیرالزور نیز درگیری هایی بین نیروهای سوری و افراد مسلح روی داد که در جریان آن شماری از این افراد کشته شدند.بر اساس این گزارش برخی از سران افراد مسلح در میان کشته شدگان دیده می شوند.در شهرهای سفیره و شحیل در نزدیک دیرالزور نیز نیروهای سوری در جریان تعقیب افراد مسلح طی یک درگیری با آنان شماری را کشته و پنج نفر را زخمی کردند.
در داخل دیرالزور نیز نیروهای سوری یک دستگاه خودرو افراد مسلح مجهز به مسلسل را منهدم کردند.
استان دیرالزور سوریه در نزدیک مرز این کشور با عراق واقع است.در همین حال 7 فرد مسلح نیز روز یکشنبه در جریان کمین نیروهای سوری در منطقه الشوحه در استان ادلب در شمال غرب سوریه و نزدیک مرز این کشور با ترکیه و درگیری با آنان کشته شدند.نیروهای سوریه همچنین در ادامه عملیات خود در شهر حلب در شمال سوریه و نزدیک ترکیه روز یکشنبه وارد خیابان الشرعیه در منطقه صلاح الدین شدند و در جریان آن یک محل مخصوص برای نگهداری افراد ربوده شده را کشف کردند.
بر اساس اعلام تارنمای ان بی ان در جریان این درگیری چند تن از افراد مسلح کشته شدند.در منطقه صلاح الدین نیز از یک باب منزل مسکونی مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات متعلق به افراد مسلح کشف و ضبط شد.بر اساس اعلام خبرگزاری سوریه در منطقه باب الحدید در حلب نیز نیروهای سوری در جریان درگیری با افراد مسلح مانع از ورود آنان به اطراف قلعه حلب شده و طی این درگیری شماری از این افراد کشته و یا زخمی شدند.منابع سوری اخبار منتشره در ارتباط با سقوط خمپاره در قلعه حلب (مرکز شهر) که از سوی برخی رسانه های مغرض منتشر شد، تکذیب کردند.در مناطق دیگر حلب از جمله سیف الدوله نیروهای ارتش سوریه با همکاری اهالی با افراد مسلح اعزامی از برخی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و ترکیه درگیر شدند که در جریان آن شماری از این افراد کشتند و یا دستگیر کردند.

بر اساس اعلام بعضی منابع خبری برخی کشورهای اعزام کننده نیروی امنیتی به حلب برای ارائه راهنمایی به افراد مسلح به دنبال ده روز درگیری آنان با نیروهای سوری و ناکامی های مستمر و در محاصره افتادن، از آنان خواستند تا این شهر را ترک کنند.مناطق مختلف حمص در مرکز سوریه و در نزدیک مرز این کشور با لبنان نیز شاهد درگیری هایی بین افراد مسلح و نیروهای سوری بود.در منطقه جوسیه در اطراف شهر القصیر در جریان یکی از این درگیری ها شماری از افراد مسلح کشته و یک دستگاه خودرو آنان مجهز به مسلسل منهدم شد.در منطقه الحمیدیه نیز ده ها نفر از افراد مسلح در جریان درگیری با نیروهای سوری کشته و خسارت زیادی به آنان وارد شد.
بر اساس اعلام تارنمای ان بی ان در این درگیری اهالی منطقه نیز به کمک نیروهای سوری شتافته و خسارت و تلفات افراد مسلح بیشتر شده است .
در منطقه جوره الشیاح نیز در جریان انفجار یک مرکز نگهداری بمب و مهمات افراد مسلح شمار زیادی از آنان کشته شدند.
یک خودرو حامل سلاح و مهمات نیز در منطقه الحوله در این استان کشف و یک نفر در این ارتباط بازداشت شد. برخی از این سلاح ها ساخت اسراییل است.
در استان حماه در شمال حمص نیز واحدهای مهندسی ارتش سوریه ده ها بمب را که از سوی افراد مسلح در مناطق مختلف کارگذاشته شده بود، کشف و خنثی کردند.
در منطقه الصواعق این استان نیز در جریان درگیری بین ارتش سوریه و افراد مسلح شماری از آنان دستگیر شدند و مقادیر سلاح ضبط شد.
در شهر درعا در جنوب سوریه و در نزدیک مرز اردن نیز ارتش سوریه با افراد مسلح درگیری شد که در جریان آن شماری کشته و یا دستگیر شدند.


نظر شما :