حمله به ایران هدف سفر پانتا به اسرائیل

۱۴ مرداد ۱۳۹۱ | ۲۱:۵۲ کد : ۱۹۰۵۱۱۲ سرخط اخبار

یک روزنامه اسرائیلی مدعی طرح احتمالی آمریکا برای حمله به ایران در صورت شکست مذاکرات با تهران شد.

به گزارش فارس، روزنامه «یدیعوت آحارونت» نوشت: لئون پانتا، وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته عازم اسرائیل شد تا درباره برنامه هسته ای ایران با مقامات اسرائیلی گفت وگو کند. در این دیدار بود که وی (پانتا) طرح احتمالی آمریکا برای حمله به ایران در صورت ناکام ماندن مذاکرات 1+5 با تهران را در اختیار اسرائیلی ها قرار داد.

در این گزارش آمده: احتمال پانتا این طرح را در اختیار مقامات اسرائیلی قرار داده تا نگرانی های آنها مبنی بر اعتماد زیاد آمریکایی ها به تاثیر تحریم ها را کاهش دهد.

به نوشته این روزنامه اسرائیلی، این طرح ظرف یک سال و نیم به اجرا در خواهد آمد. این در حالی است که مقامات اسرائیلی اعلام کرده اند احتمالا زودتر از این زمان یعنی طی سه ماه آینده علیه ایران اقدام خواهند کرد.

یدیعوت آحارونت بدون بیان جزئیات بیشتر در این باره مدعی شد: این طرح یک عملیات دو مرحله ای است که در مرحله نخست، هواپیماهای جنگی با پرواز از تنگه هرمز، حمله می کنند. مرحله دوم نیز شامل استفاده از موشک های بانکر بوستر است.

نکته اینکه مقامات اسرائیلی همگام با رسانه های خود، در حالی دائما درباره تصمیم صهیونیست ها برای حمله به ایران سخن به میان می آورند که خبرگزاری رویترز اخیرا به نقل از یک مقام اسرائیلی گزارش داده، مجمع هشت وزیر کابینه این رژیم تقریبا یک سال است درباره حمله به ایران هیچ بحث و گفت وگو جدی نداشته اند.

پیش از سفر لئون پانتا، وزیر دفاع آمریکا به سرزمین های اشغالی نیز تمامی خبرها حول این محور بود که وی درصدد است تا صهیونیست ها را از اقدام نظامی علیه ایران منصرف کند!


نظر شما :