ادامه جنجال مقامات یمن علیه ایران

۳۱ تیر ۱۳۹۱ | ۲۱:۴۰ کد : ۱۹۰۴۴۷۱ سرخط اخبار

مهمانپرست در این باره گفته بود: مقامات یمنی بهتر است به جای ایراد اتهام به دیگر کشورها به مطالبات مشروع مردم پاسخ داده و برای ساختن یمنی آباد ، مستقل و با ثبات اهتمام ورزند.
منابع یمنی اعلام کرده اند دولت این کشور قصد دارد به زودی تعدادی از دیپلمات های ایرانی در یمن را اخراج کند.

به گزارش عصر ایران ،  سایت یمنی "مارب الراس" به نقل از منابع آگاه در صنعا که نامی از آنها نبرد اعلام کرد: دولت یمن تهدید کرده است در صورتی که تهران پاسخگویی مناسبی به درخواست عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن برای توقف دخالت در امور داخلی این کشور نداشته باشد در چند روز آینده سفیر خود را از تهران، فرامی خواند.

این منابع اضافه کردند: پیام رئیس جمهور یمن برای ایران ، واضح بود و قابل انحراف نیست ؛ اگر دولت ایران به اقدامات ملموسی دست نزند و دخالت ها در یمن را متوقف نکند اقدامات فوری علیه ایران انجام خواهد شد که از جمله فراخوان سفیر یمن در تهران و اخراج شماری از دیپلمات های ایرانی های از یمن خواهد بود.

وزیر  اطلاع رسانی یمن هم ادعا کرده است گروه وابسته به ایران در یمن در پوشش فعالیت های بازرگانی با شعبه هایی فعال در شهرهای عدن و تعز دست به فعالیت های جاسوسی می زدند.

علی العمرانی در مصاحبه با روزنامه سعودی الریاض افزود: اعضای این شبکه بازداشت شده اند. ایران با برخی گروه های افراطی در یمن ارتباط دارد.

وی از تهران نیز خواست روابط خود را با ملت یمن برقرار کند و نه با گروه های افراط گرا که خواهان خیر و خوبی برای یمن نیستند زیرا این اقدامات به روابط میان دو کشور آسیب می زند.

العمرانی با ابراز تعجب از  مواضع تهران در برابر یمن گفت که انتظار می رود ایران در شرایط فعلی از یمن حمایت کرده و به آن کمک کند.

این در حالی است که قبل از این رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اظهارات برخی ادعاهای مقامات یمنی مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی این کشور، اینگونه ادعاها و اتهامات را مردود و غیر قابل قبول دانسته بود.

مهمانپرست در این باره گفته بود: مقامات یمنی بهتر است به جای ایراد اتهام به دیگر کشورها به مطالبات مشروع مردم پاسخ داده و برای ساختن یمنی آباد ، مستقل و با ثبات اهتمام ورزند.  ایران ضمن احترام به حق حاکمیت یمن همواره در کنار این کشور بوده و از هیچ کمکی برای برقراری آرامش ، توسعه و آبادانی آن دریغ نمی نماید.


نظر شما :