دست دردسرساز عربستان در یمن

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۴:۲۸ کد : ۱۹۰۱۵۴۰ سرخط اخبار
وزیر دفاع عربستان در دیدار با همتای یمنی‌اش ضمن تاکید بر ضرورت ادامه همکاری‌های مشترک میان وزارت دفاع دو کشور گفت که ریاض و صنعا منافع مشترکی دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، "سلمان بن عبدالعزیز"، وزیر دفاع عربستان پس از انجام مذاکرات رسمی با "محمد ناصر احمد علی"، همتای یمنی‌اش در ریاض عنوان داشت: ریاض و صنعاء منافع مشترکی در خصوص مبارزه با القاعده دارند.

وی در ادامه افزود: عربستان و یمن دو کشور همسایه هستند که منافع مشترکی دارند و وزارتخانه‌های دفاع دو کشور تلاش می‌‌کنند تا همکاری‌های خوبی با یکدیگر داشته باشند.

وزیر دفاع عربستان همچنین تاکید کرد: ما پیام ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و امیر نایف بن عبدالعزیز ولیعهد این کشور را در خصوص لزوم همکاری‌های مستمر میان ریاض و منامه رساندیم.

ارتش یمن طی 9 روز گذشته حملات گسترده‌ای را علیه مواضع القاعده در استان ابین واقع در جنوب یمن آغاز کرده است و توانسته نیروهای القاعده را از بخش‌هایی از زنگبار، جعار و شقرة بیرون براند. نیروهای القاعده کنترل مناطق گسترده‌ای از استان شبوة را به دست دارند.

وزیر دفاع یمن نیز عنوان داشت: کشور ما در حال عبور از بحران بزرگی است که نزدیک بود جنگ داخلی را وارد کشور کند.

نظر شما :