واکنش حزب الله به گزارش بان کی مون

۲۷ آبان ۱۳۹۰ | ۱۷:۳۵ کد : ۱۷۹۹۷ سرخط اخبار

حزب‌الله لبنان ضمن محکوم کردن گزارش جدید دبیرکل سازمان ملل درخصوص قطعنامه 1701 شورای امنیت، اعلام کرد که این گزارش دربرگیرنده اخبار اشتباه بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه اماراتی دارالخلیج، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای هفدهمین گزارش بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل را درخصوص قطعنامه 1701 شورای امنیت به شدت محکوم و اعلام کرد: این قطعنامه سراسر شامل اخبار اشتباه است، به ویژه این که با ساده‌ترین حقایق موجود در لبنان تناقض دارد.

در این بیانیه آمده است: مسئولان بین‌المللی و در راس آنها فرمانده کل نیروهای یونیفل بارها اعلام کرده‌اند که "اگر به دنبال امنیت هستی به جنوب لبنان برو"، چرا که بیش از هر جای دیگر امنیت و ثبات دارد، درحالی که گزارش بان کی مون با واقعیت فاصله زیادی داشت.

در همین حال، سخنگوی یونیفل، در واکنش به این گزارش سازمان ملل اظهار داشت: به فضل تلاش‌های مشترک نیروهای یونیفل و ارتش لبنان، اوضاع امنیتی امروز جنوب لبنان با اوضاع امنیتی آن در گذشته بسیار متفاوت است و در حال حاضر این مناطق در امنیت و ثبات به سر می‌برند.

از سوی دیگر، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان در سخنانی هشدار داد: هرگونه تلاش برای ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در لبنان، بر همه تاثیر خواهد گذاشت.

وی افزود: دولت لبنان در شرایط حساسی به سر می‌برد به طوری که بر تحولات اقتصادی جهان تاثیر به سزایی دارد لذا باید برای دور کردن لبنان از هرگونه انعکاس منفی بر امنیت و ثبات آن بکوشیم.

میقاتی در ادامه گفت: لبنان از نزدیک‌ شاهد تمام اتفاقاتی است که در جهان عرب رخ می‌دهد لذا امیدواریم که جهان عرب هر چه زودتر به ثبات وامنیت دست یابد چرا که لبنان اولین کشوری است که از این وضع سود خواهد برد.

پیشتر بان کی مون در جدیدترین گزارش خود درباره اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت ضمن دستور به رئیس‌جمهوری، نخست‌وزیر و فرمانده ارتش لبنان، نقش بیشتر ارتش این کشور را برای اجرای بندهای قطعنامه 1701 شورای امنیت را در لبنان خواستار شده بود.

وی در این گزارش بدون احترام گذاشتن به بیانیه دولت لبنان، سلاح حزب‌الله را تهدیدی برای این کشور تلقی کرده و ضمن فراخواندن "میشل سلیمان" رئیس‌جمهوری لبنان به تشکیل جلسات گفت‌وگوی ملی، گفت: این مذاکرات در حداقل زمان ممکن برای تعیین استراتژی دفاعی ملی لبنان باید تشکیل شود.



نظر شما :