اوباما به چین وعده همکاری داد

۲۶ آبان ۱۳۹۰ | ۱۶:۰۰ کد : ۱۷۹۶۹ سرخط اخبار
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه با اعلام اینکه برای ادامه همکاری با چین تلاش خواهد کرد، در عین حال وعده داد در خصوص اختلافات بین این دو کشور از جمله در زمینه حقوق بشر، با صراحت صحبت خواهد کرد.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر اوباما در سخنانی در پارلمان استرالیا، اعلام کرد: آمریکا به تلاش های خود برای ایجاد رابطه ای تعاملی با چین ادامه خواهد داد.
 
وی افزود: همه کشورها علاقه عمیقی به قدرت گرفتن چینی صلح طلب و موفق دارند و به همین علت است که آمریکا از آن استقبال می کند.
 
اوباما گفت: ما شاهد بوده ایم که چین می تواند شریکی برای کاهش تنش ها در شبه جزیره کره یا جلوگیری از اشاعه تسلیحات هسته ای باشد.

وی تاکید کرد: ما برای دستیابی به فرصت های بیشتر برای همکاری با پکن از جمله ارتباط بیشتر بین ارتش های خود به منظور تقویت تفاهم و اجتناب از محاسبات غلط، تلاش می کنیم.
 
اوباما افزود: ما این کار را خواهیم کرد حتی در حالیکه به صحبت صریح با پکن در خصوص اهمیت تقویت هنجارهای بین المللی و احترام به حقوق انسانی مردم چین ادامه می دهیم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کانبرا، اوباما که در حال دیدار از استرالیا است، روز چهارشنبه اعلام کرد آمریکا از چین نمی ترسد.

نظر شما :