احتیاط آمریکا برای تحریم بانک مرکزی

۲۵ آبان ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۴ کد : ۱۷۹۲۷ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی : باوجود انتشار برخی گزارش‌ها در روز‌های اخیر که گزینه تحریم بانک مرکزی ایران را خارج از دستور کار کنونی مقامات واشینگتن توصیف می‌کرد، مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که در حال بررسی تحریم بانک مرکزی ایران هستند اما باید مراقب باشند تا این تحریم‌ها قشر جوان جامعه ایران را تحت تاثیر قرار ندهد.

آدام ژوبین، مرد منتخب وزارت امور خارجه آمریکا برای سخنگویی در امور تحریم کشور‌ها،‌گفت: این پیشنهاد یا ایده متوقف نشده است. این گزینه نیز مانند گزینه‌های دیگر روی میز است تا اقدام موثری در مورد ایران به عمل آوریم.
خبرگزاری فرانسه به نقل از وی گزارش داد که واشینگتن هنوز آماده اقدام سریع در این مورد نیست زیرا مقامات در حال بررسی هستند تا اطمینان حاصل کنند که تحریم بانک مرکزی ایران به افزایش بهای نفت که نقدینگی دولت ایران را افزایش می‌دهد،‌منجر نخواهد شد.

جیسون، چافز، یکی از نمایندگان جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا که ریاست جلسه‌های مربوط به سیاست ایران را بر عهده دارد،‌اظهار داشت: قصد دارم اطمینان یابم که چه بهایی را برای هر بشکه نفت نمی‌خواهیم پرداخت کنیم.
ژوبین نیز بر این باور است که افزایش بهای نفت دولت تهران را با سود سرشار ناشی از درآمد نفتی روبرو می‌کند و این آن چیزی نیست که آمریکا به دنبال آن است.
از سوی دیگر هنری ووستر که دستیار وزارت امور خارجه آمریکا در امور شرق دور و نزدیک است نیز می‌گوید که افزایش فشار تحریم‌ها می تواند جمعیت جوان ایران را تحت تاثیر پیامد های خود قرار دهد و این در حالی است که جمعیت جوان ایران بیشتر متمایل به ایالات متحده هستند.
 

نظر شما :