حمله به ایران ، جهان را به ورطه ای غیر قابل مهار می کشاند

۲۴ آبان ۱۳۹۰ | ۱۶:۰۰ کد : ۱۷۹۰۰ سرخط اخبار
وزیر خارجه فرانسه هشدارداده است که اقدام نظامی علیه ایران به دلیل برنامه هسته‌ای این کشور، جهان را به "ورطه‌ای غیرقابل مهار" خواهد کشاند.
به گزارش «تابناک» ، خبرگزاری فرانسه خبری را منتشر کرده که بر اساس آن ، آلن ژوپه بعد از نشست وزاری خارجه اتحادیه اروپا در عین حال در بروکسل گفته که این اتحادیه تحریم‌ها علیه ایران را تشدید خواهد کرد و از "بانک سرمایه‌گذاری اروپا" خواهد خواست تا پرداخت وام به جمهوری اسلامی ایران را متوقف کند.با وجود این وزیر خارجه فرانسه هشدار داد که هر گونه "مداخله نظامی، بدترین اقدام خواهد بود و ما را به ورطه ای غیرقابل مهار خواهد کشاند."

جمهوری اسلامی ایران نیز هشدار داده است که هر گونه تهدید و یا تجاوز نظامی به خاک ایران را با واکنشی گزنده پاسخ خواهد داد. ایران و ملت آن را نمی توان با کشور های عربی مقایسه کرد. اوباما نیز در واکنش به کاندیدهای جمهوریخواهان که وی را متهم به شکست در برابر ایران کرده بودند گفته بود آنان فکر می کنند مساله ایران مساله ساده ای است ، کسی که چنین فکری می کند سیاست باز است .

طبیعی به نظر می رسد که این تحلیل اوباما از قدرت جمهوری اسلامی ایران و آگاهی از روحیات ملت ایران نشات گرفته است .

پیش از این وزیر خارجه آلمان نیز مشارکت این کشور در هرگونه گفت‌وگو درباره اقدام نظامی احتمالی علیه ایران را رد کرده بود.

در همین حال به گزارش رویترز نیز گزارش داد که  وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه، اقدام عملی درباره اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران را به اجلاس آتی خود در اول ماه دسامبر موکول کردند.

پیش از شروع نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا گفت که "مسیری دوگانه" در قبال ایران در پیش گرفته می‌شود. او از یک سو امکان مذاکره را در صورتی که "ایرانی‌ها واقعا اهل مذاکره باشند"، مطرح کرد و از سوی دیگر وعده داد که فشارهای بیشتری از طریق اعمال تحریم‌های تازه بر ایران وارد خواهد شد.

گیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان نیز با وجود رد مشارکت در اقدام نظامی علیه ایران گفته است: "اگر ایران همچنان از همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خودداری کند، اعمال تحریم‌های سخت‌تر اجتناب‌ناپذیر خواهد بود." 

نظر شما :