صدور حکم بازداشت همسر مبارک در انگلیس

۲۳ آبان ۱۳۹۰ | ۰۰:۴۸ کد : ۱۷۸۵۴ سرخط اخبار
یک کمیته تحقیقاتی انگلیسی دستور بازداشت سوزان مبارک را درخصوص فساد و برخی تخلفات اقتصادی صادر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اینترنتی النشرة، اعضای این کمیته تحقیقاتی انگلیسی درباره تخلفات اقتصادی و پرداخت رشوه یک شرکت‌ انگلیسی به سوزان مبارک، همسر حسنی مبارک، رئیس‌جمهور پیشین مصر دستور بازداشت وی را به عنوان یک شهروند انگلیسی صادر کردند.

یکی از وکلای انگلیسی نیز که برای انجام تحقیقات با سوزان مبارک دیدار داشته، به وی هشدار داده است که سفارت‌خانه‌های انگلیس در صورت حضور وی در هر کدام از آنها می‌توانند وی را بازداشت کنند، چراکه مقام‌های قضایی انگلیسی دستور بازداشتش را صادر کرده‌اند.

مقام‌های قضایی که این تحقیق را انجام داده‌اند، اعلام کردند که شرکت "بالفور بیتی" ‌٥/٢ میلیون پوند انگلیسی را به برخی مقام‌های مصری از جمله سوزان مبارک و حبیب العادلی، وزیر کشور سابق مصر به عنوان رشوه پرداخت کرده تا امتیاز احداث یک پروژه بزرگ را در شهر اسکندریه به این شرکت واگذار کنند.

این تحقیق با درخواست دادستانی کل انگلیس و نیز وزارت دادگستری این کشور انجام شده است.

از سوی دیگر، روزنامه "روز الیوسف" نیز گزارش داد که هم‌اکنون تحقیقاتی از حسنی مبارک درباره اشتباه‌هایی که در دوران حکومتش انجام داده در حال انجام است و هفته‌های آینده نتایج آن منتشر می‌شود.

بنا بر این گزارش تحقیقات مذکور درباره اشتباهات رئیس‌جمهور پیشین مصر از جمله اشتباهات وی در مساله روابط مصر- اسرائیل و نیز روابط قاهره با آمریکا بوده است.

در این تحقیقات همچنین مساله اشتباهات مبارک در تصمیم‌گیری‌هایی که به نفع ملت و کشور مصر بوده است بررسی می‌شود.

 

نظر شما :