چند درصد آمریکایی‌ها با حمله به ایران مخالفند؟

۲۲ آبان ۱۳۹۰ | ۱۷:۳۶ کد : ۱۷۸۲۸ سرخط اخبار
با گذشت کم‌تر از یک هفته از گزارش ‌آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد 85 درصد مردم امریکا مخالف اقدام نظامی علیه ایران هستند.

به گزارش پرس تی وی  بر پایه این نظرسنجی که توسط شبکه رادیویی و تلویزیونی سی‌بی‌اس امریکا انجام شد، بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی دیپلماسی را تنها راه برای کاهش نگرانی‌های کشورهای غربی در مورد برنامه ‌هسته‌ای ایران دانستند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش اخیر خود که 8 نوامبر منتشر شد، ایران را به انجام فعالیت‌های مرتبط با ساخت تسلیحات هسته‌ای پیش از سال 2003 متهم کرد و از "احتمال ادامه یافتن" این اقدامات سخن گفت.

این درحالی است که ایران مفاد گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نامتوازن، غیرحرفه‌ای و تهیه شده بر اساس انگیزه‌های سیاسی و تحت فشار برخی کشورها به ویژه امریکا دانسته است.

امریکا و رژیم اسرائیل با دست‌آویز قرار دادن این ادعا که برنامه هسته‌ای ایران ممکن است بعد نظامی داشته باشد، همواره تهران را به حمله نظامی تهدید کرده‌اند.

تهران ضمن رد قاطعانه این اتهامات، بر این نکته تاکید دارد که ایران به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌‌ای (ان‌پی‌تی) و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق توسعه و دست‌یابی به فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای شامل تولید برق و پژوهش‌های درمانی برخوردار است.

علاوه بر این، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا کنون چندین بار از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده است اما هرگز مدرکی مبنی بر انحراف برنامه ‌صلح‌آمیز هسته‌ای این کشور به سمت تولید سلاح اتمی به دست نیاورده است.

مقامات ایرانی ضمن هشدار درباره این که اقدام نظامی علیه ایران، دامنه جنگ را فراتر از منطقه خاورمیانه خواهد کشاند، تاکید کرده­اند، هر گونه حمله‌ به این کشور با پاسخی محکم و کوبنده روبرو خواهد شد.

نظر شما :