هشدار روسیه درباره حمله به سوریه

۲۱ آبان ۱۳۹۰ | ۲۳:۲۶ کد : ۱۷۷۹۲ سرخط اخبار
نخست وزیر روسیه نسبت به هرگونه دخالت نظامی غرب در سوریه مانند آن چه در لیبی رخ داد، هشدار داده و چنین اقدامی علیه دمشق را غیرقابل قبول خوانده است.

به گزارش پرس تی وی به نقل از ایندیپندنت، ولادیمیر پوتین در دیدار و گفت وگو با اعضای "گروه بین المللی مذاکرات کارشناسان والدای" درباره هرگونه اقدام علیه سوریه که به تکرار ویرانی‎های لیبی منجر شود، هشدار داد و آن را غیر قابل قبول خواند.

نخست وزیر روسیه در ادامه دخالت نظامی امریکا، انگلیس و فرانسه در لیبی را نوعی رسوایی تمام و یک توهین بزرگ به جامعه بین المللی دانست.

پوتین دوشنبه گذشته نیز بعضی از قدرت‌های غرب را به ریاکاری در مواضع خود در قبال تحولات اخیر در کشورهای شمالی آفریقا متهم کرده بود.

وی در ادامه از قدرت‌های غربی به علت حمایت از انقلاب‌هایی که به سرنگونی رژیم‌هایی شد که پیشتر از آن‌ها حمایت می‌کردند، انتقاد کرد.

بر پایه این گزارش، روسیه می‌گوید در این رابطه از هیچ گونه قطعنامه پیشنهادی دولت‌های غربی در شورای امنیت سازمان ملل حمایت نمی‌کند.

امریکا و ناتو از ماه مارس 2011 میلادی، بر اساس قطعنامه شورای امنیت حملاتی را علیه رژیم معمر قذافی دیکتاتور وقت لیبی ترتیب دادند.

هزاران حمله هوایی نیروهای ائتلافی غرب در لیبی به کشته شدن بسیاری از غیرنظامیان و همچنین نیروهای انقلابی این کشور منجر شد.

 

نظر شما :