امریکا: فشار علیه ایران افزایش خواهد یافت

۲۰ آبان ۱۳۹۰ | ۱۷:۴۴ کد : ۱۷۷۷۲ سرخط اخبار

کاخ سفید در ادامه سیاست‌های مغرضانه و خصمانه علیه ایران مدعی شد که گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌یی ایران نگران کننده است و تاکید کرد که فشار علیه تهران را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ما در حال مشورت با شرکا و متحدان‌مان هستیم. نتایجی که این گزارش گرفته است نگران کننده است و آنچه را که ما درباره رفتار ایران گفته‌ایم تایید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، کارنی گفت که آمریکا در حال بررسی روش‌های جدیدی برای اعمال فشار به ایران است، "زیرا بر عهده ایران است که به سوالات مطرح شده توسط جامعه بین‌المللی درباره اهداف برنامه هسته‌یی‌اش پاسخ دهد".

وی مدعی شد که تحریم‌های فعلی "سرسختانه" بوده است و تاثیر زیادی روی اقتصاد ایران داشته است و به دولت ایران نیز فشار وارد کرده است.

سخنگوی کاخ سفید گفت که آمریکا به همکاری با شرکای بین‌المللی‌اش ادامه می‌دهد تا فشار بیشتری را علیه ایران اعمال کند و تهران را مجبور کند رفتارش را تغییر دهد و به وظایف بین‌المللی‌اش عمل کند.

کارنی گفت: ما به دنبال این گزارش نگران کننده همین رویه را ادامه خواهیم داد.

مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه مدعی شد که واشنگتن در حال در نظر گرفتن روش‌هایی برای اعمال فشار بیشتر به ایران است.

تونر گفت: ما در حالی که به جلو حرکت می‌کنیم به مشورت (با کشورهای دیگر) ادامه می‌دهیم و به دنبال روش‌هایی برای اعمال فشار بیشتر به ایران خواهیم بود.

وی افزود که آمریکا فرصتی داشته تا به گزارش جدید آژانس نگاه کند و نتایج آن را "بسیار مهم" خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌یی ایران گفت: ما این گزارش را یکی از جامع‌ترین و تفصیلی‌ترین ارزیابی‌ها از تلاش‌های ایران برای ساخت سلاح هسته‌یی در نظر می‌گیریم و این گزارش در واقع پرسش‌های بیشتری درباره ماهیت برنامه هسته‌یی ایران به وجود می‌آورد. این اتهامات بسیار جدی است و ایران باید سرانجام به روشی شفاف و معتبر با آژانس همکاری کند تا به این نگرانی‌ها پاسخ دهد.

به گزارش ایسنا محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور کشورمان با اشاره به اقدامات اخیر دشمنان در قبال ایران گفت: دشمنان بارها همه توان خود را تجمیع کردند با این نیت که طومار ملت فرهنگ‌ساز و تمدن‌آفرین ایران را در هم بپیچند، اما از آنجا که قادر به درک فرهنگ ایثارگری ملت ایران نبودند هر بار شکست خورده و طراحی‌ها و توطئه‌های آنان به خودشان بازگشته است.

وی تصریح کرد: من به اینها نصیحت می‌کنم که این همه علیه ملت ما اقدام کردید و جز بدبختی و رسوایی چیزی به دست نیاوردید. من به شما نصیحت می‌کنم که از این راه برگردید، چرا حیثیت آژانس انرژی اتمی را خرج دولت آمریکا می‌کنید؟ دوست ملت ما باشید و بدانید که تاریخ نشان داده است که هیچ یک از دشمنان ملت ایران طمع افتخار و پیروزی را نچشیده است .

وی افزود: بدانید این ملت از راهی که در پیش گرفته است، سر سوزنی عقب نمی‌نشیند.



نظر شما :