آمریکا ادبیات خود را تغییر ندهد با برخورد جدید ایران مواجه می‌شود

۲۰ آبان ۱۳۹۰ | ۱۷:۳۳ کد : ۱۷۷۶۹ سرخط اخبار

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رژیم‌های سلطه به خصوص آمریکا باید ادبیات تهدید را تغییر داده و از این موضع عقب‌نشینی کنند چراکه در غیر اینصورت باید در انتظار مواضع جدیدی از سوی جمهوری اسلامی ایران باشند.

سردار سیدمسعود جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس "توانا" با اشاره به هشدارهای فرمانده کل قوا به سران استکبار مبنی بر اینکه "هرگونه تعرضی به ایران، آمریکا و سگ‌نگهبانش رژیم صهیونیستی را متلاشی می‌کند"، اظهار داشت: رژیم‌های استکباری و سلطه به دلیل تفکر و آموزه‌های ایدئولوژیک خود تصور می‌کنند، زمانی که از عنصر قدرت به‌خصوص در عرصه تبلیغاتی به‌خوبی استفاده کنند، قادرند سایر دولت‌ها و نظام‌ها را تحت تأثیر قرار دهند.

* ایران هیچگاه زیر بار سلطه‌گری نظام‌های استکباری نمی‌رود

وی ادامه داد: با وجود تجربه‌ای که رژیم‌های سلطه از جمهوری اسلامی داشته‌اند و می‌دانند ایران زیر بار سلطه‌گری نظام‌های استکباری نمی‌رود، اما در عین حال از تلاش تجاوزکارانه خود عقب‌نشینی نمی‌کنند.

سردار جزایری با بیان اینکه کشورهای استکباری سعی دارند هرم رهبری و به تبع آن افکار عمومی جامعه را در سطوح مختلف به وسیله تهدیدات خود تحت تأثیر قرار دهند، تصریح کرد: هرچند آنها تاکنون از این شیوه نتیجه‌ای نگرفته‌اند اما نباید به رژیم‌های سلطه اجازه داد که از این نوع گفتمان و ادبیات در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی استفاده کنند.

وی بر همین اساس افزود: رویکرد مقام معظم رهبری مبتنی بر این است که در برابر هرگونه تهدیدی ولو در حد گفتمانی باید برخورد مناسب و قاطع صورت گیرد.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، خاطرنشان کرد: رژیم‌های سلطه باید رویکرد خود را تغییر داده و از این موضع عقب‌نشینی کنند در غیر اینصورت باید در انتظار مواضع جدیدی از سوی جمهوری اسلامی ایران باشند.

وی با تأکید بر اینکه آنچه جمهوری اسلامی در دستور کار خود قرار داده، صرفاً اقدامات تبلیغاتی و عملیات روانی نیست، عنوان کرد: باید با دشمن به‌گونه‌ای برخورد کرد که آنها را از هرگونه تحرکی بازداشت لذا امیدواریم رژیم‌های سلطه از مواضع ایران درباره خود عبرت گرفته‌ باشند.

سردار جزایری افزود: اگر این کشورها به دلیل روحیه استکباری خود از برخوردهای جمهوری اسلامی عبرت نگرفته باشند، ایران ناچار است اقدامات و برخوردهایی انجام دهد که غربی‌ها برای همیشه برخوردهای اینچنینی را کنار بگذارند.

* جمهوری اسلامی هرگونه تهدیدی را به تهدیدکننده برمی‌گرداند

وی در ادامه با اشاره به این بخش از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "ملت ما ملتی نیست که فقط نظاره‌گر تهدیدات باشد"،‌درخصوص برخوردهای احتمالی ایران با تهدیدات آمریکا و اسرائیل،‌ بیان داشت: عمق استراتژیک انقلاب اسلامی بسیار عمیق و گسترده است از این رو ایران اگر لازم بداند با بهره‌گیری از این عمق استراتژیک که شامل مرزهای مختلف جغرافیایی می‌شود، قادر است هرگونه تهدیدی را به تهدیدکننده برگرداند.

* تجمیع سوژه علیه ایران، آمریکا را به نتیجه عکس می‌رساند

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه رژیم سلطه و در رأس آن آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس باید نحوه گفتمان و اقدامات خود را تغییر دهند، تصریح کرد: آنها باید بدانند که با تجمیع سوژه‌های مختلف علیه ایران، ممکن است برای کوتاه مدت بتوانند تأثیراتی در افکار عمومی بین‌الملل داشته باشند، اما قطعاً در درازمدت به نتیجه عکس و متفاوت خواهند رسید.

وی با تأکید بر اینکه سران استکبار باید منتظر برخوردهای جدی جمهوری اسلامی باشند، یادآور شد: این حرف را ما نه به‌عنوان یک موضوع تبلیغاتی و عملیات روانی بلکه در صورت لازم در عمل نشان خواهیم داد.

سردار جزایری با اشاره به اینکه جنبش‌های مردمی آمریکا و اروپا رهایی‌بخش و آزادی‌خواهانه هستند، ادامه داد: ما از کسانی که در این تظاهرات و راهپیمایی‌های حضور دارند، می‌خواهیم که به نظام خود و هیئت حاکم آمریکا اجازه ندهند که آنها بیش از این با کشورهای آزاد برخوردهای خصمانه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم ایران در کنار مردم آمریکا قادرند برخورد گسترده‌تری را با هئیت حاکمه آمریکا داشته باشند، اضافه کرد: به نظر می‌رسد تحولاتی که در خیابان‌های آمریکا شاهد هستیم برگشت‌ناپذیر است و رژیم سلطه چاره‌ای جز تسلیم در برابر این تحرکات ندارد.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در بخش پایانی گفت‌و‌گوی خود با فارس اظهار داشت: آنچه سران آمریکا این روزها علیه ایران تبلیغ می کنند مبتنی بر ناکامی‌ آنها در عرصه مدیریتی، اقتصادی و ایدئولوژیکی و در عین حال شکست مفتضحانه این کشور در خاورمیانه است.

* عقب‌نشینی آمریکا به زودی در افغانستان تکرار خواهد شد

وی گفت: نیروهای نظامی آمریکا در حال عقب‌نشینی از آمریکا هستند و این عقب‌نشینی به زودی در افغانستان تکرار خواهد شد، بر همین اساس آمریکایی‌ها با فرافکنی سعی دارند افکار عمومی را از این حقایق دور نگه دارند.

سردار جزایری در خاتمه عنوان کرد: در شرایط فعلی منطقه و جهان رسانه‌ها رسالت تاریخی بر عهده دارند و نباید اجازه‌ دهند سیاست‌های تبلیغاتی آمریکا در جهان مؤثر واقع شود.


نظر شما :