مشاور امور ایران کاخ سفید را ترک می‌کند

۲۰ آبان ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۵ کد : ۱۷۷۶۵ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی:دنیس راس، یکی از زبده ترین دیپلمات‌های آمریکایی که یکی از با نفوذ‌ترین مشاوران باراک اوباما در امور ایران و خاورمیانه به شمار می‌رود، اعلام کرده است که کاخ سفید را ترک می کند و این در حالی است که مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین به حال انجماد فرو رفته و تنش‌ها بر سر ایران بیشتر شده است.
راس که خبر اعلام استعفایش را در ضیافت ناهار با رهبران یهودی اعلام کرده دلیل این کناره‌گیری را قولی عنوان کرده که به همسرش داده است. راس گفت به همسرم قول داده بودم که دولت را ترک کنم. وی در فوریه 2009 با سمت مشاور امور ایران به وزارت امور خارجه آمریکا ملحق شد و در ماه ژوئن نیز به شورای امنیت سازمان ملل نقل مکان کرد.
این در حالی است که استعفای وی 6 ماه پس از آن انجام می‌شود که جورج میشل،‌نماینده ویژه اوباما کاخ سفید را ترک کرده است.
از سوی دیگر ماجرای راس در حالی در رسانه‌ها مطرح شده که ایالات متحده به دنبال جلب حمایت بین‌المللی بر سر تحریم های مضاعف علیه ایران است. گفتنی است راس یکی از معماران جبهه افزایش فشار علیه جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.
به گزارش اسوشیتدپرس، توماس دونیلون، مشاور امنیت ملی اوباما تاکید کرده که هر آنچه که می‌توانسته برای ترغیب راس به خودداری از استعفا انجام داده است. راس مشاور امور خاورمیانه در دولت‌های پیشین آمریکا نیز بوده و هم اکنون 62 سال دارد. وی در به کار بردن دیپلماسی مهارت خاصی داشته و به روابط دراز مدت با رهبران اسرائیلی شهرت دارد.
 

نظر شما :