برلوسکونی استعفا می دهد

۱۸ آبان ۱۳۹۰ | ۱۸:۲۷ کد : ۱۷۷۲۳ سرخط اخبار
مطبوعات ایتالیا گزارش دادند که سیلویو برلوسکنی نخست وزیر این کشور بعد از ارائه طرح اصلاحات اقتصادی به اتحادیه اروپا ، استعفا می کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم ، این گزارش بعد از ناکامی ائتلاف راستگرای میانه روی برلوسکنی در اخذ اکثریت پارلمان این کشور ارائه شده است.آسوشییتدپرس نیز در خبری فوری اعلام کرد که برلوسکونی شخصا با استعفا پس از تصویب طرح اصلاحات اقتصادی در پارلمان اتحادیه اروپا موافقت کرده است.

همزمان اوپوزیسیون ایتالیا در مجلس نمایندگان خواستار استعفای 'سیلویو برلوسکونی' نخست وزیر این کشور شد.
به دنبال رأی گیری روز سه شنبه در مجلس نمایندگان ایتالیا، بودجه سالیانه دولت با 308 رأی به تصویب رسید و براین اساس اپوزیسیون ایتالیا از برلوسکونی خواست تا از قدرت کناره گیری کند.
از 630 نماینده پارلمان، روز جاری 321 نماینده از شرکت در رأی گیری خودداری کردند و برلوسکونی که به 316 رأی نیاز داشت توانست رأی اقلیت مجلس را کسب کند.
با رأی گیری امروز در مجلس نمایندگان، دولت ایتالیا دیگر از اکثریت پارلمانی برخوردار نیست.
'
پیئر لوئیجی برسانی' رهبر حزب دمکرات ها بزرگترین تشکل سیاسی اپوزیسیون به دنبال این رأی گیری در مجلس گفت: من از نخست وزیر می خواهم تا استعفای خود را تسلیم رییس جمهوری کند تا راه حلی برای مقابله با این اوضاع اضطراری کشور پیدا شود.
وی افزود: رأی گیری امروز حاکی از آن است که دولت دیگر از اکثریت برخوردار نیست و برای همین از برلوسکونی می خواهم که برای استعفا نزد رییس جمهوری برود.
'
اومبرتو بوسی'، رهبر حزب 'پیوند شمال' نیز قبل از رأی گیری خطاب به نخست وزیر ایتالیا گفت: ما از برلوسکونی می خواهیم کناره گیری کرده و 'آنجلینو آلفانو'، رهبر جدید حزب حاکم 'ملت آزادی' را جایگزین خود کند.
رسانه های ایتالیایی نیز پیشتر اعلام کردند که نخست وزیر ایتالیا احتمالاً تا 24 ساعت آینده استعفای خود را تقدیم رییس جمهوری این کشور می کند.

 

نظر شما :