گاف عجیب اوباما و سارکوزی در اجلاس جی 20

۱۷ آبان ۱۳۹۰ | ۱۷:۳۶ کد : ۱۷۶۹۸ سرخط اخبار

ایرنا- به رغم تلاش های صورت گرفته برای مخفی نگهداشتن اظهارات ناشی از انزجار اوباما و سارکوزی در حاشیه اجلاس گروه بیست علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی، با افشاگری یکی از گروه های دیده بان مطبوعات، این خبر افشا شد.
پایگاه خبری 'آنتی وار' اعلام کرد، 'نیکولا سارکوزی'، رئیس جمهور فرانسه، و 'باراک اوباما'، رئیس جمهور آمریکا، طی یکی از عجیب ترین اتفاقات دوران اخیر، در گفتگوهای خصوصی با یکدیگر در حاشیه اجلاس گروه بیست درباره 'بنیامین نتانیاهو'، اظهاراتی ناشی از نفرت و انزجار را به زبان آوردند.

بر اساس گزارش آنتی وار، سارکوزی که در یکی از اتاق های خصوصی با اوباما گفتگو می کرد، در حالی که میکروفون خود را خاموش نکرده بود گفت 'اصلا تحملش را ندارم. او یک دروغگوست.' این درحالی بود که تمام روزنامه نگاران جملات آن ها را می شنیدند. اوباما نیز در پاسخ به اظهارات وی گفت 'از دستش خسته شده ای؟ من چی که هر روز باید با او سر و کار داشته باشم!'

این گفتگو میان دو مقام غربی پیش از آن که میکروفون هایشان خاموش شود، در حدود 3 دقیقه ادامه یافت، اما جالب آن که توسط خروجی هیچ یک از رسانه ها پوشش داده نشد. این خبر که اعضای رسانه های حاضر با یکدیگر توافق کردند تا ماجرا منتشر نشود هنوز مورد تائید قرار نگرفته اما یکی از روزنامه نگاران حاضر در این اجلاس گفت، پس از این گاف بزرگ، 'جلسه ای' برگزار شد و همه 'موافقت کردند که به دلیل حساسیت مسئله، این اظهارات منتشر نشود.'

به همین دلیل تلاش برای لاپوشانی این ماجرا تا چند روز نتیجه داد و هیچ یک از رسانه ها درباره این رسوایی خبری منتشر نکردند. اما دیروز و با پوشش این خبر از سوی یک گروه فرانسوی دیده بان رسانه تحت عنوان گروه 'رمزگشایی از اخبار رسانه ها'، همزمان با تلاش های صورت گرفته برای 'ترساندن' مطبوعات و جلوگیری از پوشش این خبر، ماجرا افشا شد.

جالب آن که کسانی که در محل حضور داشتند بلافاصله تائید کردند که در راستای عدم پوشش خبری و اخفای این ماجرا مورد تهدید و ارعاب قرار گرفته اند.

نظر شما :