به دستور اوباما "فوریت امنیت ملی علیه ایران" تمدید شد

۱۷ آبان ۱۳۹۰ | ۱۳:۲۱ کد : ۱۷۶۸۳ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: باراک اوباما ، رئیس جمهور آمریکا فوریت امنیت ملی علیه ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد. این در حالی است که این فوریت از سال 1979 یعنی همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی علیه ایران اعمال می‌شود.

اوباما در بیانیه‌ای اعلام کرد، به دلیل اینکه هنوز روابط آمریکا با ایران عادی‌سازی نشده و روند تفاهم‌ با جمهوری اسلامی ایجاد نشده است؛ قانون امنیت ملی علیه ایران باید برای یک سال دیگر نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز موضوع تمدید این فوریت در حالی اعلام می‌شود که آمریکا تاکید دارد در گزارش قریب‌الوقوع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران به نگرانی مطرح در این زمینه اشاره شده است.

جی کرنی، معاون امور رسانه‌ای کاخ سفید اعلام کرده است که گزارش آژانس نگرانی‌های آمریکا در مورد پایبند نبودن ایران به تعهدات بین المللی در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای را بازتاب می‌دهد.

گفتنی است باراک اوباما مدعی شده که به دلیل رفتار حکومت ایران؛ آمریکا جامعه بین‌المللی را به اعمال اقداماتی علیه ایران فراخوانده تا فشار بر جمهوری اسلامی افزایش یابد.

اوباما همچنین مدعی شده که تحریم‌هایی که در مورد ایران اعمال شده جدی‌ترین نوع تحریم‌هاست.

در بخش دیگری از گزارش رویترز به پاسخ کرنی در مورد گزینه نظامی علیه ایران اشاره شده است. وی دی این زمینه گفت دولت اوباما همچنان بر راه‌های دیپلماتیک تاکید دارد. وی مدعی شد که از طریق مشاوره با مقامات دیگر کشور‌ها این نتیجه حاصل شده که فشار بیشتر بر ایران و ایزوله این کشور می‌تواند ثمربخش باشد. معاون امور رسانه‌ای کاخ سفید ادامه داد: ما بر دیپلماسی متمرکز هستیم اما گزینه‌های دیگر نیز از روی میز حذف نشده‌اند.



نظر شما :