صالحی وارد روسیه شد

۱۶ آبان ۱۳۹۰ | ۱۸:۰۳ کد : ۱۷۶۷۱ سرخط اخبار
علی‌اکبر صا لحی ـ وزیر امور خارجه کشورمان ـ در راس هیاتی برای شرکت در نشست نخست وزیران سازمان همکاری‌ شانگ‌های وارد سنت پترزبورگ شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صالحی قرار است ضمن شرکت در این نشست در حاشیه‌ آن دیدارهایی با مقامات کشورهای شرکت کننده داشته باشد.

این نشست به میزبانی روسیه و با حضور هیات‌های بلندپایه کشورهای چین، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، پاکستان، افغانستان و مغولستان برگزار می‌شود.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان منطقه‌یی و میان دولتی است که برای همکاری‌های چند جانبه امنیتی میان اعضای آن به‌وجود آ‌مده است. این سازمان در سال 2001 به ابتکار رهبران کشورهای چین و روسیه و پیوستن کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان در شانگهای به‌وجود آمد. البته این سازمان از سال 1996 با عنوان سازمان شانگهای پنج فعالیت می‌کرد اما پس از عضویت ازبکستان به نام سازمان همکاری شانگهای نامیده شد.

ایران، هند، پاکستان و مغولستان به عنوان اعضای ناظر و افغانستان نیز به عنوان مهمان در این نشست حضور می‌یابند.

قرار است در این نشست که نشست سالانه نخست وزیران این سازمان است استراتژی روابط چند جانبه و حل مشکلات از چالش‌های دامن‌گیر در موضوعات اقتصادی و هم‌چنین بودجه سالانه این سازمان مورد بررسی و بحث قرار گیرد. 

نظر شما :