بیل کلینتون: اوباما ابهت و قدرت لازم را ندارد

۱۵ آبان ۱۳۹۰ | ۱۷:۵۴ کد : ۱۷۶۵۰ سرخط اخبار
بیل کلینتون، رییس جمهوری سابق آمریکا در کتاب جدید خود از باراک اوباما انتقاد کرده و جنبش اشغال وال استریت را حاصل سیاست‌های اشتباه اقتصادی وی عنوان کرده است.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، بیل کلینتون، که در محافل دیپلماتیک چهره‌ای شناخته شده است، بار دیگر با نزدیک شدن آمریکا به انتخابات ریاست جمهوری 2012 به عرصه سیاست پا گذاشته است.

این کتاب با عنوان «بازگشت به کار: چرا ما به دولتی هوشمند برای اقتصادی قوی نیازمندیم» به عدم توانایی دولت باراک اوباما ، رییس جمهوری آمریکا به کنترل اقتصاد اشاره کرده است.

کلینتون در کتاب خوب می نویسد: اوباما هر دو سال اول دوران ریاست جمهوری خود که کنترل کنگره در دست دموکرات‌ها بود نتوانست از تامین کسری بودجه خود اطمینان حاصل کند و همین امر از بزرگ‌ترین اشتباهات وی بود. او با در عوض به قدرت نمایی فرسایشی با جمهوری خواهان روی آورد که کنترل مجلس نمایندگان را در 2010 به دست گرفتند.

کلینتون که در سال 1992 قدرت را در آمریکا به دست گرفت و خود توجه چندانی به وضعیت اقتصادی نداشت، از سیاست‌های اقتصادی اوباما انتقاد کرده و عنوان داشت: جنبش اشغال وال استریت به وجهه سیاسی و اقتصادی آمریکا ضربه می‌زند.

دوستان کلینتون می‌گویند وی در جشن تولد 65 سالگی‌اش درباره وضعیت کمپین انتخاباتی اوباما عنوان داشت: واقعا دوست دارم به او کمک کنم، اما به نظر می‌رسد، دیگر ابهت و قدرت لازم را ندارد.

کلینتون همچنین در کتاب خود نوشته است: بحران بدهی آمریکا موجب تضعیف و سردرگمی آمریکا شده است.


( ۱ )

نظر شما :