جلیلی اسناد علیه آمریکا را رسماً اعلام کرد

۱۴ آبان ۱۳۹۰ | ۰۰:۳۸ کد : ۱۷۶۱۵ سرخط اخبار
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان این که استناد متقن و غیرقابل انکاری در اختیار داریم که نشان می‌دهد دولت آمریکا رسما با برنامه‌ریزی، نیروهایش را برای ترور و خرابکاری و اقدام علیه ملت ما و ملت‌های منطقه به کار می‌گیرد، گفت: در نامه‌ای به بان‌کی‌مون از وی می‌خواهیم این اسناد را در اختیار اعضای سازمان ملل قرار دهد.

 سعید جلیلی صبح جمعه در مراسم یوم‌الله 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی گفت: اساسی‌ترین مفهوم اصلی در قرآن کریم مفهوم رب است که در تعریف آن آمده است ربوبیت یکی از مهم‌ترین معرفه‌های اصلی انبیاء در مقابله با مستکبران بوده است. آن چه موجب مخالفت با پیامبران می‌شد عمده آن در مفهوم ربوبیت بوده است. قرآن کریم به آن‌ها اشاره می‌کند که چه کسی خالق آسمان‌ها و زمین است و در پاسخ می‌آید الله.

او ادامه داد: اما آن چه موجب دعوای پیامبران با طاغوت‌ها بوده بر سر مفهوم ربوبیت بوده است. بر سر این که تدبیر جوامع چگونه و در دست چه کسی باشد بر همین مبناست که اولین سوال مستکبران و فرعونیان از پیامبران الهی این بود که چه کسی را قائل به ربوبیت می‌دانند. مهم‌ترین مقاومتی که در برابر پیامبران بوده آن بود که آن چه به عنوان دین ارائه می‌کنید نباید به چگونگی تدبیر امور جامعه کاری داشته باشد. سوال اصلی این بود که شما نباید حامل پیامی باشید که ناظر بر چگونگی تدبیر جامعه باشد.

جلیلی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در زمانی ظهور یافت که مستکبران علاوه بر انحصار علم، قدرت و ثرورت درصدد بودند چارچوب فکری جوامع را نیز انحصاری کنند. آمریکا پس از پایان جنگ سرد سعی کرد با پروژه جهانی‌سازی و لشکرکشی نظامی آن چه به عنوان الگوی جامعه‌ی سیاسی و جهان در نظر دارد تحمیل کند. بر همین مبنا چون حرکت تمام پیامبران الهی با مخالفت فرعونیان مواجه شد اولین سوال انقلاب اسلامی این بود که چگونه می‌خواهید امورتان را اداره کنید.

وی تصریح کرد: تقابل انقلاب اسلامی با آمریکا، تقابل دو چارچوب فکری است. آن‌ها از این نگران بودند الگویی به جهانیان ارائه شود که از یک سو تعالیم و حیات جدیدی را برای مردم به ارمغان آورد و از سوی دیگر بنیان‌های تحلیل شده از سوی آمریکا را در هم بشکند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان بیان کرد: چارچوب انقلاب تمام الگوهای آن‌ها را از بین می‌برد یعنی همان نگرانی که از حرکت‌های اسلامی وجود دارد، امروز هم دعوای آمریکا با انقلاب بر سر این است که چه کسی باید تدبیر امور جامعه را بر عهده داشته باشد و چگونه آن را تدبیر کند، این مساله باید بر اساس الگوی مردم‌سالاری دینی باشد. ما امروز می‌گوییم چرا در برابر الگوی استکباری که استکبار به دنبال آن است یک درصد باید بتوانند بر 99 درصد حکومت کنند.

وی اظهار کرد: نگاهی اجمالی به روند سال‌های قبل از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که فرعونیان در چنین روزی سعی کردند مانع تولد موسی انقلاب شوند. بعد از 15 سال با بازگشت امام، موسی انقلاب در قامت جدید به پا خواست و استکبار با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها به مقابله با آن پرداخت و پس از 32 سال این شجره محکم‌تر شد. امروز ما شاهد جوانه‌های این درخت در سایر سرزمین‌ها هستیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: امروز انقلاب تکثیر شده و ویژگی‌های حرکت‌های مردمی موجود، مردمی بودن، اسلامی بودن و نفرت آن‌ها از آمریکا و رژیم صهیونیستی است. امروز در چارچوب فکری، اسلام ناب در برابر چارچوب‌های فکری غرب با تمام قامت ایستاده است و حتی ساحران آن‌ها به قدرت انقلاب اسلامی اعتراف می‌کنند. آن‌ها امروز مستاصل شده و متحدان خود را از دست داده‌اند و از درون و برون به چالش کشیده شده و چاره‌ای جز حرکت‌های فرضی ندارند، حرکت آن‌ها حرکتی قدیمی با فرمولی جدید است.

وی گفت: جریان کاپیتالیسم از ابتدای خود بر مبنای تروریسم شکل گرفت، از روزی که با قتل‌های پی در پی و با رفتارهای‌شان سعی کردند سیاست‌های‌شان را پیش ببرند. آن‌ها دچار تناقض‌گویی جدی شده‌اند و می‌خواهند با تهدیدهای فرضی اذهان افکار عمومی‌شان را منحرف کنند. امروز آمریکا باید به مردم خود پاسخ دهد که چرا طبق نظرسنجی‌های خودشان میزان متوسط سطح تنفر از آمریکایی‌ها به بیش از 85 درصد رسیده است، امروز باید به مردم‌شان پاسخ دهند که چرا بیش از میلیاردها دلار برای اشغال عراق خرج کردند و این مساله چه دستاوردی داشته مگر آن که تعداد زیادی کشته شدند و این سرزمین اشغال شد؛ اما امروز با مقاومت دولت، ملت و مردم عراق مجبور به خروج از روی استیصال و ذلت‌آور هستند.

جلیلی ادامه داد: امروز سوال افکار عمومی جهان این است که چرا باید کشوری به خود اجازه دهد کشورهایی را اشغال کند؟ آمریکا پس از سال‌ها اشغال غیرقانونی عراق چه دستاوردی داشته است؟ به جز این که صدها هزار سرباز آمریکایی را هم به کشتن دادند، میلیاردها دلار از سرمایه آمریکا را هزینه کردند و امروز با مقاومت دولت، ملت و مردم عراق روبه‌رو شده‌اند.

او با بیان این که فقط در صحنه افغانستان بیش از 48 هزار نفر انسان غیرنظامی کشته شدند، بیش از 200 هزار نفر مجروح شدند گفت: سوال این است که چند نفر از تروریست‌های ادعایی شما مورد هدف قرار گرفته‌اند؟ امروز در صحنه عراق بیش از 200 هزار کشته و مجروح بر جای مانده است. امروز در صحنه جهانی به برکت شهدای انقلاب اسلامی و به برکت بیداری اسلامی که انسجام‌بخش برای سایر بیداری‌ها در جهان شده است، شیوه‌های نخ‌نمای گذشته برای دشمن هیچ ثمره‌ای نخواهد داشت، امروز برای تمام محورهایی که آمریکا در آن مدعی بوده است نه تنها نمی‌تواند مدعی باشد بلکه خود مجرم اصلی است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: امروز آمریکا تنها مجرم اصلی استفاده از سلاح‌های غیرانسانی و غیرقانونی کشتار جمعی است و باید محاکمه شود. نه تنها در بحث سلاح‌های کشتار جمعی و نه تنها در بحث حقوق بشر، بلکه امروز مدعی هستیم دولت آمریکا دولتی است که از ترور به عنوان ابزار نامشروع برای مقاصد خود استفاده می‌کند، این یک ادعای ذهنی نیست بلکه مبتنی بر اسناد است. برخلاف آمریکا که بر اساس موهومات و سناریوی‌های هالیوودی ادعا می‌کند، ما امروز اعلام می‌کنیم در همین مکان که 32 سال پیش جوانان این ملت اسناد متقنی را به جهانیان ارائه دادند که نشان می‌داد آمریکا درصدد مقابله و مبارزه با حرکت‌های مردمی انقلاب اسلامی است، این اسناد غیرقابل انکار را جهانیان نظاره‌گر بود که چرا جوانان ما به مقابله با آمریکا رفتند، این که امروز وزیر خارجه آمریکا سخن از سفارت مجازی می‌کند بهترین شاهد است که وزیر خارجه آمریکا نه در عالم واضح بلکه در خواب و فضای مجازی می‌تواند رویای خود را دنبال کند و بهترین شاهد است در مورد این که خواب بازگشت آمریکا به این کشور دیگر تعبیر نخواهد شد.

در این هنگام راهپیمایان شعار دادند "مرگ بر آمریکا".

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان ادامه داد: آمریکا بداند جمهوری اسلامی ایران همان‌گونه که 32 سال پیش اجازه نداد آمریکا اقدام‌های نامشروع و غیرقانونی خود را در این کشور دنبال کند و اسناد رفتارهای خلاف و غیرقانونی آمریکا علیه ملت ایران را به جامعه بین‌المللی ارائه کرد، امروز هم ایران با اشراف اطلاعاتی به جامعه جهانی نشان می‌دهد که آمریکا متهم اصلی تروریسم دولتی است.

وی گفت: امروز ما با استناد متقن و غیرقابل انکاری که در اختیار داریم نشان می‌دهیم دولت آمریکا رسما با برنامه‌ریزی نیروهای خود برای ترور و خرابکاری و اقدام علیه ملت ما و ملت‌های منطقه به کار می‌گیرد.

جلیلی تصریح کرد: با این اسناد آبروی آمریکا را می‌بریم و به جامعه جهانی نشان می‌دهیم با تمام توان و استفاده از فضای به وجود آمده از 99 درصد مخالفان سیاست‌های آمریکا در داخل و خارج، آمریکا را به خاطر اقدامات تروریستی تحت تعقیب قرار خواهیم داد.

راهپیمایان با فریادهای "مرگ بر آمریکا" سخنانی وی را تایید کردند.

او با بیان این که این ادعایی که امروز مطرح می‌کنیم ادعای جدیدی نیست، تصریح کرد: حرکت اخیر آمریکا، حرکت انتحاری است در پاسخ به اقدامی که ما در دو سال گذشته در تعقیب جنایات تروریستی آمریکا داشتیم. ما در دو سال گذشته در یادداشت‌های مکرر به سازمان ملل و وزارت خارجه آمریکا رسما اسناد رفتارهای تروریستی آمریکا را نشان دادیم و از آن‌ها خواستیم که در مقابل آن پاسخگو باشند؛ بنابراین اقدام امروز آمریکا اقدامی است برای فرار از تحت تعقیب قرار گرفتن و یک فراری رو به جلو است برای این که بتواند خود را از این اتهامات برهاند.

جلیلی ادامه داد: علاوه بر این که در دو سال گذشته علیه آمریکا اسنادی ارائه کرده‌ایم از رفتار آمریکا در حمایت و هدایت از گروه‌های تروریستی و مدیریت آن‌ها برای کشتار انسان‌های بی‌گناه، امروز در منظر شما عزیزان و دانشجویان و افکار عمومی جهانیان اسنادی را نشان می‌دهیم که متقن و جدید است و ما برای برگ برگ آن‌ها شواهدی داریم و همه آن‌ها را به طور جدی علیه آمریکا در محاکم پیگیری خواهیم کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به پرونده‌ای که همراه داشت، گفت: تمام این‌ها اسناد متقنی است که در ارتباط با اقدامات تروریستی آمریکا در اختیار داریم که من دو سند آن را به شما نشان می‌دهم. ما همیشه یک سوال داشتیم که چه رابطه‌ای میان تروریست‌ها و دولت آمریکا وجود دارد؟ چرا کسانی که آمریکا در فهرست تحریم‌ها قرار می‌دهد هدف تروریست‌ها قرار می‌گیرند، می‌پرسیدیم چرا تروریست‌ها وظیفه خود می‌دانند کسانی را که آمریکا در فهرست تحریم قرار می‌دهد هدف قرار دهند؟ چه رابطه‌ای میان آمریکا و این تروریست‌ها وجود دارد؟

وی دو برگه را به حضار نشان داد و گفت: در این سند کاملا نشان داده می‌شود که چه رابطه‌ای میان این دو وجود دارد؛ زیرا تروریست‌ها را خود آمریکا مدیریت می‌کند، خود آمریکا آن‌ها را هدایت می‌کند تا کسانی که در برابر آمریکا هستند هدف قرار دهد.

حاضران شعار دادند "مرگ بر آمریکا".

در ادامه جلیلی خاطرنشان کرد: اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد نه تنها افراد را برنامه‌ریزی و هدایت می‌کنند بلکه در سندی دیگر آمده است به دنبال آن هستند تا با هدایت و مدیریت تروریست‌ها و پشتیبانی مالی از آن‌ها، آن‌ها را علیه تاسیسات و زیرساخت‌های اقتصادی یک ملت فعال کنند، این سند رسوایی آن‌هاست که به استیصال افتاده‌اند و می‌خواهند با اقدام‌های تروریستی خود را رهایی بخشند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تاکید کرد: ما همین امروز در یوم‌الله 13 آبان با احضار سفیر سوییس که حافظ منافع آمریکا در ایران است اعتراض رسمی خود را به وی تسلیم خواهیم کرد و همین امروز سفیرمان در سازمان ملل با ارائه نامه به دبیرکل سازمان ملل می‌خواهد تا طبق کنوانسیون این اسناد را در اختیار سایر اعضا قرار دهد و اقدام لازم را برای مقابله با اقدامات وقیحانه دولت آمریکا در تعقیب و مجازات مجرمان که در طراحی و هدایت و انجام این اقدامات تروریستی دست داشته‌اند انجام دهد.

حاضران فریاد زدند "الله اکبر" و "مرگ بر آمریکا".

او ادامه داد: ما این حق را برای خود محفوظ می‌دانیم تا قوه قضاییه با تشکیل دادگاه، جنایات تروریستی آمریکا را با پیگیری این ادعاها به شکل کامل تا رسیدن به فرجام دنبال کند. دولت آمریکا باید بداند امروز موج 99 درصدی مخالفت جامعه جهانی و حتی خود جامعه آمریکا با سیاست‌های استکباری دولت آمریکا دیگر به این دولت اجازه چنین رفتارهایی نخواهد داد، دیگر دوران فرار به جلو تمام شده است، دورانی که مجرم‌ها و متهم‌ها بخواهند در موضع مدعی قرار گیرند تمام شده است. پیام ملت‌ها به مردم آمریکا این است که منافع شما امروز اسیر یک درصد حاکمانی شده است که بیش از 3 تریلیارد دلار در عراق هزینه کرده‌اند. ده‌ها هزار سرباز عراقی را به کشتن دادند و از سوی دیگر بیش از یک میلیون مردم بی‌گناه عراق را کشته و مجروح کردند؛ اما امروز با دست قدرتمند مردم و دولت عراق از آن سرزمین بیرون رانده و اخراج شدند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تصریح کرد: امروز جبهه حق به پشت خیمه‌های باطل رسیده است. دشمن مستاصل است و چاره‌ای به جز تزویر ندارد. یک بار در 22 خرداد 88 که نظام اسلامی و الگوی اسلام سیاسی و مردم‌سالاری دینی جمهوریت خود را با تمام صراحت به رخ کشید و ظرفیت بالای اندیشه ناب اسلام را در الگوی مردم سالاری دینی نشان داد و دنیا دید ظرفیت اندیشه اسلام ناب مستظهر به یک جمهوریت قوی است، دشمن مستاصل و نگران سعی کرد با حیله‌های شیطانی تزویر و آتش فتنه، شعله این حرکت را خاموش کند اما حماسه 9 دی این مردم آن‌ها را به عقب راند و مسیر پرشتاب انقلاب اسلامی نه تنها در کشور به راه خود ادامه داد که امروز در تمام منطقه فراگیر شده است.

جلیلی یادآور شد: امروز سیل بیداری اسلامی بار دیگر به پشت خیمه‌گاه اردوگاه باطل رسیده است، دشمن چاره‌ای جز توسل به فریب ندارد و حیران و مستاصل تک تک اردوگاه‌های خود را از دست می‌دهد. امروز در صحنه عراق تمام مردم عراق اعم از کرد، سنی و شیعه در حال پاکسازی صحنه عراق از دشمن هستند؛ امروز روی آوردن به تزویرها دیگر امری غریب نیست، ما امروز آن چه را که 32 سال پیش به آمریکا گفتیم که باید از دست ما عصبانی باشی و نتیجه محتوم آن زوال آمریکاست بار دیگر می‌گوییم اگر امروز در این توطئه‌ها که علیه ایران داشتی تمام ظرفیت خود را جمع کردی تا به یاری دیکتاتورهایی مانند صدام و حسنی مبارک در برابر این ملت بایستی؛ اما ستارگانی چون همت، باکری، کاظمی در مقابل شما ایستادند و امروز یک نفر از قبیله سلف صالح یادگار شهدا و هم‌حماسه‌های دفاع مقدس یعنی حاج قاسم سلیمانی کافی است که همه شما را به جای خود بنشاند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تاکید کرد: شما نمی‌توانید با توطئه علیه سپاه پاسداران اقدامات خود را پیش ببرید.

راهپیمایان تکبیر سر دادند.

جلیلی ادامه داد: این ظرفیت انقلاب اسلامی است که چهره‌های آن به مثابه یک امت در برابر شما قرار می‌گیرند همانطور که شما با شهادت بهشتی‌ها نتوانستید مانع تثبیت نظام جمهوری اسلامی شوید بدانید با هدف قرار دادن سلیمانی‌ها نتوانسته‌اید و نه خواهید توانست مانع تثبیت قدرت منطقه‌یی جمهوری اسلامی ایران شوید. اظهارات اخیر شما نشان داد که کماکان ظرفیت انقلاب اسلامی و علت واقعی قدرت ایران را نشناخته‌اید، این نشانه‌ای از جهل است که بروز دادید، بزرگترین بشارت برای ماست هم ما و هم دنیا و هم همه‌ی کسانی که امروز نظاره‌گر هستند اذعان دارند در این 30 سال آن چه شما از جنگ‌افزار و سلاح‌ها داشتید قابل مقایسه با ایران نبود اما چرا نتوانستید موفق شوید؟ چرا امروز نتوانستید پس از 33 سال مانع از پیمودن مسیر پیشرفت ملت بزرگ ایران شوید؟ چرا امروز الگوی انقلاب اسلامی و الگوی اسلام سیاسی تکثیر شده است؟ چرا متحدان شما یک به یک توسط ملت‌ها سرنگون می‌شوند و چرا امروز با هزاران کلاهک هسته‌یی نمی‌توانید حتی از منافع نامشروع خود دفاع کنید؟ و چرا با ده‌ها پایگاه نظامی در منطقه هر روز شکست جدیدی در منطقه به شما تحمیل می‌شود؟ چرا هر روز ناکامی بیش‌تر از قبل نصیب شما می‌شود؟ چون شما نتوانسته‌اید قدرت نرم اندیشه اسلام ناب محمدی را درک کنید.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: بزرگ‌ترین اشتباه شما این است که فکر می‌کنید با سلاح سخت می‌توانید قدرت اندیشه اسلامی را از بین ببرید اما این که گفتید می‌خواهیم با اندیشه جنگ نرم وارد شوید ما از آن استقبال می‌کنیم. در جنگ نرم زرادخانه اندیشه ناب در اختیار ماست؛ اگر در جنگ سخت توانستیم شما را با قدرتی نرم شکست دهیم در جنگ نرم نیز به طریقه اولی شما را شکست خواهیم داد.

او با اشاره به آخرین پیام امام (ره) به فرازهایی از این پیام به مناسبت حج و برائت از مشرکان گفت: این پیام انگار برای امروز صادر شده است. در این پیام آمده است که امروز جهان تشنه فرهنگ ناب محمدی است. معتقدیم که هدف ما پیاده کردن اهداف بین‌المللی اسلامی در جهان فقر است. آمریکا و جهان استکبار بدانند که امروز مردم آمریکا هم در برابرشان ایستادند و 99 درصد از جامعه آمریکا چه از داخل و چه از بیرون در مقابل با آن ایستاده‌اند و این مبارزه تا سرنگونی استکبار ادامه خواهد یافت.

وی در پایان تصریح کرد: امروز ایران نقطه آغازین در منطقه و جهان است و همگان باید بدانند که ملت ایران در برابر چالش‌های آینده فائق خواهد آمد و بینی دشمنانش را به خاک خواهد مالید.

منبع: ایسنا

نظر شما :