اظهارات متناقض معاون کامرون درباره ایران

۱۳ آبان ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۷ کد : ۱۷۶۰۹ سرخط اخبار
معاون نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی متناقض و دو پهلو درباره برنامه هسته ای ایران بر اعمال فشار علیه این کشور و در عین حال حل برنامه هسته ای ایران از طریق گفتگو تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، "نیک کلگ" معاون "دیوید کامرون" در دیدار با نظامیان نیروی هوایی در شهر لینکلن مرکز ایالت نبراسکا و دومین شهر معروف این ایالت در آمریکا ضمن ابراز نگرانی درباره قابلیت های هسته ای ایران گفت: انگلیس به فشارهای مستمر خود علیه برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران ادامه می دهد.

وی در ادامه تلاش آمریکا و همدستانش برای تکرار اتهامات واهی خود علیه ایران و با بی توجهی به اظهارات بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص همکاری شفاف این کشور با این نهاد بین المللی مدعی شد: ایران با دارا بودن سلاح های هسته ای و نقض قوانین بین المللی تهدیدی جدی برای صلح و امنیت جهانی است.

کلگ در ادامه اظهارات متناقض خود بر حل برنامه هسته ای ایران به شیوه ای مسالمت آمیز و از طریق مذاکره تاکید کرد و گفت: انگلیس تمام گزینه های موجود را بررسی می کند.این اظهارات در حالی مطرح می شود که به نوشته گاردین، در گزارش جدید آمانو که قرار است هفته آینده منتشر شود ادعا شده بخشی از برنامه هسته ای ایران مغایر با چیزی است که از سوی این کشور اعلام شده است.
گفتنی است در تهیه گزارش مذکور منابع اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی که طی سه دهه گذشته دشمنی خود را با جمهوری اسلامی ایران به اثبات رسانده و از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به آن فروگذار نکرده اند، با آژانس همکاری داشته اند.



نظر شما :