صالحی در لیبی چه گفت؟

۱۳ آبان ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۵ کد : ۱۷۶۰۸ سرخط اخبار
صالحی در دیدار با رییس شورای انتقالی لیبی از انتقال تجربیات ایران به مردم و دولت لیبی در زمینه‌های مختلف بدون هیچ چشم‌داشتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به لیبی، علی‌اکبر صالحی ـ وزیر امور خارجه کشورمان ـ با مصطفی عبدالجلیل ـ رییس شورای انتقالی لیبی ـ در بنغازی دیدار و گفت‌وگو کرد.

او در این دیدار با ابلاغ تبریک صمیمانه مقام معظم رهبری، رییس‌جمهوری و مردم ایران به مردم مسلمان لیبی به مناسبت پیروزی انقلاب این کشور، انتقال تجربیات به مردم و دولت لیبی در زمینه‌های مختلف بدون هیچ چشم‌داشتی را اعلام و عزم کشورمان را برای گسترش همکاری‌های تهران ـ طرابلس مورد تاکید قرار داد.

صالحی با ابراز امیدواری نسبت به استمرار وحدت و انسجام مردم لیبی در مسیر توسعه این کشور، بر اهمیت هوشیاری و مراقبت مسوولان لیبی در جلوگیری از فتنه و اختلافات تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان هم‌چنین در این دیدار با تاکید مجدد بر به رسمیت شناختن حکومت جدید لیبی که در پرتو انقلاب ملت مسلمان لیبی شکل گرفته است، از تلاش جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های گسترده در زمینه‌های مختلف خبر داد.

وی با اشاره به موضوع پیگیری امام موسی صدر با تاکید بر اهمیت این مساله برای ملت ایران و دیگر مردم کشورهای منطقه، خواستار توجه جدی دولت جدید لیبی برای همکاری در زمینه جمع‌آوری اطلاعات درباره امام موسی صدر شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عبدالجلیل نیز در این دیدار با قدردانی از پیام مقامات عالی‌رتبه کشورمان به مناسبت پیروزی انقلاب مردم مسلمان لیبی، مراتب سپاس خود را به مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و ملت ایران ابلاغ کرد.

او با اشاره به روابط جمهوری اسلامی ایران در طول دوره انقلاب در این کشور، از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مردم کشورش به ویژه میزبانی ایران از جمعی از مجروحان انقلاب لیبی و مداوای آن‌ها در بیمارستان تهران تشکر کرد.

رییس شورای ملی انتقالی لیبی در پایان درباره پیگیری سرنوشت امام موسی صدر اعلام کرد: موضوع امام موسی صدر در حال بررسی است که پیگیری آن برای حاکمیت جدید لیبی نیز حائز اهمیت است.



نظر شما :