کرزی: دیگر با طالبان مذاکره نمی‌کنیم

۱۱ آبان ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۷ کد : ۱۷۵۶۳ سرخط اخبار
 رئیس جمهوری افغانستان که پیشتر برای گفتگو با طالبان ابراز تمایل کرده بود، در پی حملات انتحاری این گروه، با این موضوع مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، حامد کرزای گفت افغانستان به جای گفتگو با طالبان که دست به اقدامات تروریستی می زند، مذاکره با پاکستان را ترجیح می دهد.

کرزای که برای شرکت در یک کنفرانس منطقه ای درباره افغانستان و پاکستان به استانبول سفر کرده، با اشاره به عملیات انتحاری طالبان افزود : ما نمی توانیم با بمب گذاران انتحاری مذاکره کنیم و به همین دلیل، مذاکره با آنها را متوقف کردیم.

اشاره او به قتل برهان الدین ربانی، رئیس شورای صلح افغانستان، و محمد ولی کرزای برادر خود کرزای بود که توسط طالبان کشته شدند.

قرار است امروز چهارشنبه یک کنفرانس منطقه ای درباره افغانستان با حضور رهبران ترکیه، افغانستان، و پاکستان و نیز با شرکت وزیران امور خارجه ایران، هند، فرانسه، آلمان و نمایندگان چند کشور دیگر از جمله آمریکا در استانبول برگزار شود.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا قرار بود در این نشست شرکت کند که به علت فوت ماردش نتوانست به این سفر بیاید.

افغانستان این روزها زمان سختی را به سبب امنیت خود سپری می کند و قرار است در نشستی که یک ماه دیگر در بن آلمان برگزار می شود"امنیت در افغانستان" در دستور کار نشست قرار گیرد.


نظر شما :