موافقت عبدالله صالح با انتقال قدرت

۱۰ آبان ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۱ کد : ۱۷۵۳۶ سرخط اخبار

شهرهای مختلف یمن بار دیگر شاهد اعتراضات گسترده در راستای درخواست برای محاکمه علی عبدالله صالح و اعضای دیگر نظام وی بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، جوانان انقلابی یمن روز دوشنبه بار دیگر در تظاهراتی گسترده محاکمه علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری یمن و اعضای نظامش را خواستار شدند.

در استان الضالع ده‌ها هزار تن در تظاهراتی گسترده براندازی نظام صالح و تحویل وی به دادگاه را خواستار شدند.

در شهر تعز نیز هزاران تن از دانشجویان دانشگاه این شهر طی مراسم یادبودی که برای دانشجوی ربوده شده از سوی عناصر وابسته به نظام و شکنجه و کشتن وی برگزار کرده بودند، محاکمه علی عبدالله صالح را خواستار شدند.

همچنین ده‌ها هزار یمنی عصر دوشنبه در خیابان‌های مختلف این شهر جنایت‌های نظام صالح را محکوم کردند و از جامعه جهانی خواستند تصمیمات جدی برای توقف کشیده شدن کشور به سمت جنگ داخلی اتخاذ کند.

همچنین در دو استان "إب" و "البیضاء" نیز تظاهرات دیگری برگزار شد که تظاهرکنندگان ربودن انقلابیون و خبرنگاران را محکوم کرده و از جامعه جهانی خواستند از درخواست‌های ملت یمن حمایت کند.

از سوی دیگر، خبرنگاران و تعدادی از جوانان انقلابی یمن در برابر دفتر دادستانی کل این کشور تجمع کرده و آزادی "عبدالکریم الثعیل"، خبرنگار یمنی را خواستار شدند که اخیرا در صنعاء ربوده شد.

از سوی دیگر، در حمله موشکی نیروهای طرفدار صالح در منطقه "أرحب" چهار کودک یمنی زخمی شدند.

همچنین براثر انفجار چندین بمب در پایگاه هوایی در نزدیکی فرودگاه صنعاء سه جنگنده منهدم و چند هواپیمای جنگی متحمل خسارت‌های شدیدی شد.

به گفته منابع امنیتی در حال حاضر در این پایگاه هوایی وضعیت فوق العاده برقرار شده است.

از سوی دیگر، یک مقام عالی رتبه یمنی به روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط گفت: علی عبدالله صالح با کناره‌گیری‌های ریشه‌ای در زمینه انتقال اختیارات به معاونش و مکلف کردن وی برای انتخاب نامزدی از بین مخالفان جهت تشکیل دولت و درخواست برای انتخابات زود هنگام به منظور فراهم کردن مقدمات ایجاد یک توافق‌نامه سیاسی که در طرح شورای همکاری خلیج (فارس) آمده، موافقت کرده است.

این مقام گفت: در داخل کشور توافقی در این زمینه ایجاد شده است و رئیس جمهوری و حزب حاکم با تفویض مسئولیت مذاکره با مخالفان به معاون رئیس جمهوری موافقت کردند.

همچنین خبرگزاری کویت گزارش داد: نمایندگان شورای ملی گروه‌های انقلابی یمن و احزاب اللقاء المشترک در دیدار با سفیر آمریکا و سفیران اتحادیه اروپا در صنعاء پیشنهادات جدید علی عبدالله صالح در خصوص طرح شورای همکاری خلیج (فارس) را بررسی کردند.

سخنگوی شورای ملی گروه‌های انقلابی گفت: نمایندگان شورای ملی و رهبران اللقاء المشترک در این دیدار تعهد خود را نسبت به اجرای پیشنهادات مناسب اعلام و تاکید کردند که تلاش‌های جامعه جهانی برای پایان دادن به رنج ملت یمن ضروری است و علی عبدالله صالح به طرح شورای همکاری خلیج (فارس) توجهی ندارد و تنها به اتلاف وقت می پردازد.



نظر شما :