ایران محور مذاکرات اوباما و اروپایی‌ها

۱۰ آبان ۱۳۹۰ | ۱۴:۲۱ کد : ۱۷۵۳۴ سرخط اخبار

بارک اوباما ظرف یک ماه آینده با مقامات ارشد اتحادیه اروپا دیدار و درباره هماهنگی ا مور مربوط به ایران و دیگر مسایل مذاکره می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا در تاریخ 28 نوامبر (7 آذر ماه ) میزبان سران اتحادیه‌ای اروپا در نشستی در واشنگتن خواهد بود که قرار است در آن گفت‌و‌گوهایی همه‌جانبه با بیشترین تمرکز بر مسایل اقتصادی انجام گیرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا مذاکراتی را با هرمان فان رامپوی، رییس شورای اروپا، خوزه مانوئل باروسو، رییس کمیسیون اروپایی و کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه‌ اروپا خواهد داشت.

موضوعاتی که بر روی میز قرار خواهد داشت شامل اقتصاد جهانی، تلاش‌ها برای تقویت روابط و رشد اقتصادی و تلاش‌های مشترک برای حمایت از دموکراسی و رفاه در خاورمیانه و شمال آفریقا و نیز هماهنگی درباره ایران خواهد بود.

نشست آمریکا - اتحادیه اروپا در آستانه آغاز نشست گروه 20 در فرانسه اعلام شد که قرار است روز پنجشنبه یعنی یک هفته پس از آن برگزار شود که سران اروپایی به توافقی برای حل بحران بدهی در این منطقه دست یافتند.

در نشست گروه 20 که در کن برگزار خواهد شد، سران دولت‌های عضو اتحادیه‌ اروپا با همتایان آمریکایی و چینی خود و دیگرانی دیدار خواهند کرد که آن‌ها را برای سر و سامان دادن به اقتصادشان تحت فشار گذاشته‌اند.

نشست پیشین آمریکا - اتحادیه‌ اروپا در لیسبون-پرتغال در تاریخ 20 نوامبر 2010 برگزار شده بود.



نظر شما :