هشدار وزیر خارجه ترکیه به عراق

۰۹ آبان ۱۳۹۰ | ۱۷:۵۶ کد : ۱۷۵۱۰ سرخط اخبار
وزیر امور خارجه ترکیه عنوان داشت که در صورت عدم اتخاذ اقدامات لازم از سوی مسئولان عراق درخصوص مبارزه با تروریسم، آنکارا برای ایجاد منطقه بی‌طرف در مناطق مرزی دست به کار می‌شود.

به گزارش ایسنا احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در گفت‌وگو با شبکه ان.تی. وی عنوان داشت: مسئولان عراقی دو گزینه پیش رو دارند؛ یا مانع نفوذ تروریست‌ها به شمال این کشور شوند و یا در این زمینه با ترکیه همکاری کنند.

وی در ادامه افزود: ممکن است ترکیه برای از بین بردن تروریسم و ایجاد منطقه بی‌طرف در مناطق مرزی وارد عمل شود.

داوود اوغلو همچنین عنوان داشت: هدف اصلی از افزایش حملات تروریستی طی ماه‌های اخیر سنگ‌اندازی در مسیر پیشرفت ترکیه بوده است.

وی در ادامه افزود: تروریسم، بزرگ‌ترین مشکل پیش‌روی ترکیه است. ما پیش‌بینی می‌کنیم که نیروهای پیش‌مرگ کردستان عراق از ما حمایت کنند.

داوود اوغلو همچنین عنوان داشت: همگان از عملیات نظامی نیروهای ترکیه در این زمینه حمایت کردند. دولت ترکیه تمام تدابیر لازم را برای از بین بردن پایگاه‌های تروریست‌ها در شمال عراق اتخاذ خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه نیازهای کشورش را در زمینه مبارزه با تروریسم به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا منتقل کرده است.

داوود اوغلو همچنین نسبت به همکاری‌های موجود میان ترکیه و آمریکا در این زمینه ابراز خرسندی کرده و عنوان داشت: هیچ تغییری در شرایط موجود در پایگاه انجرلیک به وجود نیامده است.


نظر شما :