با توجه به اتهام ترور انجام شد

شکایت رسمی ایران از آمریکا

۰۹ آبان ۱۳۹۰ | ۱۲:۵۸ کد : ۱۷۴۹۶ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی : یک مقام آمریکایی اعلام کرده است که تهران بر سر ادعای کاخ سفید در خصوص دست داشتن دولت ایران در طرح ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا، به طور رسمی از ایالات متحده شکایت کرده است.
خبرگزاری اسوشیتدپرس به نقل از این مقام آگاه گزارش داد که آمریکا یادداشتی دیپلماتیک در روز جمعه دریافت کرده است که ناخرسندی ایران از اتهامات وارد شده را نشان می‌دهد. این در حالی است که جمهوری اسلامی اتهامات وارده از سوی آمریکا را رد کرده است. گفتنی است این یادداشت دیپلماتیک از طریق سفارت سوئیس در تهران که حافظ منافع آمریکا در ایران است به دست مقامات آمریکایی رسیده است.

از سوی دیگر یک مقام دیپلماتیک ایرانی نیز که حاضر به فاش شدن نامش نیست گفته است که در نامه ایران برای آمریکا اتهامات وارده بر مبنای دروغ توصیف شده و تاکتیک‌های دیپلماتیک ایالات متحده که جمهوری اسلامی را ناقض قوانین و تعهدات بین المللی توصیف می‌کند، به چالش کشیده شده است.
این مقام دیپلماتیک ایرانی نسخه‌ای از این نامه ارائه نداده است اما می گوید در این نامه به هزاران مورد کشته شدن مردم در عراق از زمان حمله آمریکا به عراق و میلیارد‌ها دلار هزینه‌ای که از جیب مردم آمریکا تامین شده،‌ اشاره شده است.
همچنین در این نامه از آمریکا خواسته شده که به دلیل وارد کردن اتهام ترور به ایران عذرخواهی کرده و هزینه آسیب و خسارات وارد شده به ایران به دنبال وارد شدن این اتهام را بپردازد.
 

نظر شما :