وزیر خارجه سوریه فردا برای حل بحران به قطر می‌رود

۰۷ آبان ۱۳۹۰ | ۲۰:۱۸ کد : ۱۷۴۵۷ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه سوریه به همراه معاون خود فردا به دوحه می‌رود تا در نشست کمیته عربی برای حل بحران سوریه شرکت کند.

به گزارش فارس، روز چهارشنبه هیئتی از وزرای اتحادیه عرب به ریاست حمد بن جاسم نخست وزیر و وزیر خارجه قطر به سوریه رفتند و با مقامات این کشور درباره بحران جاری سوریه گفت‌وگو کردند.

حمد بن جاسم این دیدار را بسیار خوب، صریح و طولانی توصیف و تاکید کرد که توافق شد این نشست روز یکشنبه (فردا) نیز ادامه یابد.

برای همین منظور، منابع سوری اعلام کردند که ولید المعلم وزیر خارجه و فیصل مقداد معاون وی، فردا به دوحه پایتخت قطر سفر می‌کنند.

سوریه که از ماه مارس گذشته با اعتراضات بخشی از مردم خود و ظهور گروهک‌های مسلح تروریست روبه‌روست بشدت تحت فشار کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه قرار گرفته است.

قرار است معلم و مقداد در نشست کمیته عربی که برای حل بحران سوریه تشکیل شده است شرکت کنند.

ریاست نشست فردا را نیز حمد بن جاسم آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر بر عهده خواهد داشت که کشورش در ماه‌های گذشته بشدت مورد انتقاد سران سوریه بود.

برخی دیپلمات‌های غربی در ماه ژوئن به رادیو اوستن که از نروژ برنامه‌های خود را پخش می‌کند، اعلام کرده‌ بودند که در طرح آمریکا و کشورهای غربی برای تضعیف یا سرانجام سرنگون کردن نظام سوریه، قطر و عربستان سعودی به همراه ترکیه نیز مشارکت دارند و شبکه الجزیره قطر یکی از عوامل این برنامه است.



نظر شما :