عاملان مرگ قذافی محاکمه می‌شوند

۰۶ آبان ۱۳۹۰ | ۱۸:۲۹ کد : ۱۷۴۱۹ سرخط اخبار
شورای ملی انتقالی لیبی قصد دارد مسببان مرگ دیکتاتور پیشین این کشور را به پای میز محاکمه بکشاند.

به گزارش «ایسنا» "عبدالحفیظ غوقه"، نایب رییس شورای ملی انتقالی لیبی، در این باره گفت، کسی که مسئول [این رخداد] است، پاسخگو خواهد بود و دادگاه عادلانه‌ای را نیز در پیش خواهد داشت.

به گفته وی شورای ملی انتقالی لیبی معیارهای اخلاقی خودش را در رفتار با اسیران جنگی دارد و همچنین از منشوری برخوردار است که بر اساس آن هرگونه آسیب به حقوق بشر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

غوقه همچنین گفت: آسیب‌دیدگانی هم هستند که متاسفانه انقلابی خوانده می‌شوند.

وی افزود، مطمئن است پای عمل یک فرد و نه انقلابیون یا ارتش ملی در میان است.

پشتیبانان شورای ملی انتقالی لیبی به دنبال حمله هوایی نیروهای ناتو به سرت، زادگاه معمر قذافی، وی را دستگیر کرده و در شرایطی ابهام‌آمیز او را به قتل رساندند.

به گفته شورای ملی انتقالی لیبی قذافی در تیراندازی میان هواداران و مخالفانش کشته شده است. در عین حال گزارش‌های دیگر حاکی از آن است قذافی قربانی انتقام‌گیری شخصی شده است. در تصاویری که در اینترنت منتشر شده جوانی از هواداران شورای ملی انتقالی لیبی فریاد می‌کشد، با شلیک به سر قذافی وی را به قتل رسانده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نمایندگان سازمان ملل متحد، آمریکا و دیگر کشورها و همچنین نهادها و سازمان‌های حقوق بشری از جمله عفو بین‌الملل خواستار بررسی علت دقیق مرگ دیکتاتور سرنگون شده لیبی شده‌اند.

صفیه، بیوه قذافی نیز که هم‌اکنون در الجزایر به سر می‌برد، چنین خواستی را مطرح کرده بود.

 

نظر شما :