ولیعهد جدید عربستان معرفی شد

۰۶ آبان ۱۳۹۰ | ۱۶:۰۱ کد : ۱۷۴۱۶ سرخط اخبار
پادشاه سعودی با صدور فرمانی، شاهزاده نایف بن عبدالعزیز 78 ساله را که گفته‌ می‌شود از سرطان خون رنج می‌برد، با حفظ سمت وزیر کشوری، ولیعهد جدید عربستان معرفی کرد.

به گزارش «تابناک»، پایگاه خبری الجزیره قطر ساعاتی پیش به نقل از دفتر پادشاهی عربستان سعودی اعلام کرد که نایف بن عبدالعزیز جانشین سلطان بن عبدالعزیز ولیعهد پیشین این کشور شد که چند روز پیش درگذشته است.

دفتر پادشاهی عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای که تلویزیون رسمی این کشور گزارش داد، اعلام کرد که ملک عبدالله پادشاه این کشور تصمیم گرفته و به شورای بیت این کشور اعلام کرده است که نایف بن عبدالعزیز با حفظ سمت وزارت کشور و معاونت شورای وزیران مسئولیت ولیعهدی این کشور را برعهده بگیرد.

پادشاه عربستان در پایان 3 روز عزای عمومی در کشورش در پی درگذشت ولیعهد، جانشین شاهزاده 86 ساله و ناکام سعودی را معرفی کرد.

شاهزاده نایف در سال 1933 در شهر طائف واقع در غرب عربستان متولد شد. در 20 سالگی امیر ریاض شد و از سال 1975 تاکنون وزارت کشور عربستان را هدایت می‌کند در سال 2009در پی خروج ولیعهد بیمار از عربستان برای سپری کردن دوران نقاهت، معاون دوم نخست‌وزیر شد.

این در حالی است که شخص پادشاه نیز از بیماری رنج می‌برد و اخیرا در چندین نوبت زیر تیغ جراحی رفته است و بارها در رسانه‌ها شایعه مرگ او نیز منتشر شده است.

 

نظر شما :