الغنوشی نامزد نخست‌وزیری تونس شد

۰۵ آبان ۱۳۹۰ | ۱۴:۲۹ کد : ۱۷۴۰۳ سرخط اخبار
«راشد الغنوشی» دبیرکل حزب «النهضه» تونس اعلام کرد که نامزد این حزب برای کسب سمت نخست‌وزیری است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، الغنوشی گفت که این احتمال وجود دارد که سمت ریاست‌جمهوری تونس را به «الباجی قائدسبسی» نخست‌وزیر کنونی این کشور پیشنهاد کند.

وی افزود که طبیعی است حزبی که اکثریت را به دست آورده رهبری دولت را بر عهده داشته باشد. دولت تونس هرچه زودتر و در زمانی که بیشتر از یک ماه نخواهد بود تشکیل خواهد شد.

غنوشی ادامه داد که ما عرب هستیم و زبان ما زبان عربی است. ما فرانسوی ـ عربی شده‌ایم و این آلودگی زبانی است و هر کس که به زبانش افتخار نکند به وطنش نیز افتخار نمی‌کند.

وی خواهان مذاکره ملی در تونس نسبت به موضوع آموزش در این کشور شد و گفت که ما یادگیری همه زبان‌ها را تشویق می‌کنیم بدون آنکه هویت‌مان را از دست بدهیم.

در همین حال، «بوبکر بالثابت» دبیر کل کمیته عالی مستقل انتخابات در تونس اعلام کرد که نتایج نهایی انتخابات مجلس موسسان امروز ـ‌چهارشنبه‌ـ اعلام خواهد شد.

نتایج اولیه نشان می‌دهد که حزب النهضه در برابر احزاب رقیب پیشی گرفت و حزب موسوم به «کنگره برای جمهوری» در انتخابات رتبه دوم را به دست آورده است.

در همین حال هزاران نفر از هواداران حزب النهضه در مقابل مقر این حزب در مرکز پایتخت تونس جشن گرفتند. این هواداران اشعاری را سردادند که بر هویت اسلامی مردم و انقلاب تونس تاکید می‌کرد.

آنان همچنین در شعارهای خود خواستار آزادسازی سرزمین اشغالی فلسطین و تشکیل تونس آزاد و جدید شدند.


نظر شما :