پانتا هم به ایران هشدار داد

۰۴ آبان ۱۳۹۰ | ۱۲:۵۵ کد : ۱۷۳۶۴ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی : به دنبال انتشار گزارش‌ها در این خصوص که پس از خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق، این کشور با نفوذ فزاینده ایران مواجه خواهد شد،‌ تعدادی از مقامات آمریکایی در مورد نفوذ ایران در عراق هشدار دادند. چندی پیش هیلاری کلینتون،‌وزیر امور خارجه آمریکا به طور مستقیم به ایران هشدار داد که از خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق برداشت اشتباهی نداشته باشد. امروز نیزلئون پانتا،‌وزیر دفاع آمریکا به جمهوری اسلامی هشدار داد که پس از خروج نیرو‌ها در عراق مداخله نکند. این در حالی است که محمود احمدی‌نژاد اعلام کرده است که خروج نیرو‌ها تاثیری بر روابط دوستانه ایران و عراق ندارد و در عین حال روز به روز این روابط عمیق‌تر خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از پانتا گزارش داد که حتی پس از خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از عراق، ایالات متحده حضور قابل توجه خود را در خاورمیانه حفظ خواهد کرد. وی که در جمع نیرو‌های آمریکایی در جریان سفر به توکیو سخنرانی می‌کرد؛ تاکید کرد که هدف از طرح خروج نیرو‌های آمریکایی توسعه عراقی است که رشد کرده و می‌تواند از خود محافظت کند و این در حالی است که آمریکا روابط درازمدت خود را با عراق حفظ خواهد کرد.
وزیر دفاع آمریکا در ادامه اظهار داشت که پیام آمریکا برای ایران و دیگران که ممکن است ایده‌ای داشته باشند این است که آمریکا حضور خود را برای آینده‌ای طولانی در منطقه حفظ می کند.

نظر شما :