اتهام جدید علیه ایران

تجهیزات آمریکایی از ایران به عراق رفتند!

۰۴ آبان ۱۳۹۰ | ۱۲:۵۳ کد : ۱۷۳۶۳ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی : گزارش وزارت دادگستری آمریکا حاکی از آن است که 5 نفر و 4 شرکت به اتهام دست داشتن در فروش 6 هزار قطعه کنترل رادیویی به ایران که 16 قطعه از آنها در تجهیزات منفجر شونده در عراق پیدا شده ‌، دستگیر شده اند. گفته می‌شود که 4 نفر توسط مقامات در سنگاپور دستگیر شده اند و نفر پنجم نیز یک ایرانی بوده است. این در حالی است که از زمان حمله آمریکا به عراق تا کنون بارها مقامات آمریکایی تهران را به ارسال تجهیزات نظامی برای گروه‌های تندروی عراقی و ایجاد ناآرامی در این کشور متهم کرده‌اند. اتهامی که تهران همواره آن را تکذیب کرده است.

اسناد نشان می‌دهد که نیرو‌های آمریکایی در سال‌های 2008 و 2009 تجهیزات کنترل رادیویی ساخت مینستوتا را در عراق پیدا کرده است. اما این تجهیزات در واقع توسط افراد دستگیر شده با هزینه چند هزار میلیارد دلاری در سال‌های 2007 تا اویل 2008 از طریق سنگاپور به ایران قاچاق شده بودند.
روزنامه واشینگتن پست در این زمینه مدعی شد: حسین لاریجانی یک شهروند ایرانی است که به اتهام انتقال این تجهیزات به ایران دستگیر شده است. از سوی دیگر لیسا موناکو، دستیار قاضی دادگستری آمریکا مدعی شد که تهدید از سوی ایران برای دستیابی به تکنولوژی آمریکایی به باوجود تحریم‌ها ادامه دارد.


نظر شما :