جسد قذافی امروز دفن می‌شود

۰۳ آبان ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۰ کد : ۱۷۳۲۹ سرخط اخبار
شورای ملی انتقالی لیبی اعلام کرد: جسد معمر قذافی امروز (سه شنبه) در مکانی نامعلوم دفن می‌شود.

به گزارش «ایسنا» یکی از مسئولان شورای ملی انتقالی لیبی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز، اعلام کرد که جسد معمر قذافی، رهبر مخلوع لیبی امروز طی مراسمی ساده در گوری پنهانی در صحرا دفن خواهد شد.

ابراهیم بیت‌المال، سخنگوی شورای نظامی مصراته نیز گفت: اجساد قذافی و پسرش معتصم و ابوبکر یونس جابر، وزیر دفاع سابق لیبی در مکانی نامعلوم دفن خواهند شد.

وی افزود: برخی از مردم لیبی می‌خواستند که جسد قذافی و پسرش در گورستان جنگ‌سالاران طرفدار خودش دفن شود اما شورای ملی انتقالی تصمیم گرفت که به منظور ممانعت از کشف جسد و ایجاد ناآرامی آن را در مکانی نامعلوم دفن کند.

شورای ملی انتقالی لیبی همچنین اعلام کرد که کسی نمی‌تواند جسد قذافی را ببیند و مردم از ورود به شهر مصراته و مشاهده جسد قذافی منع خواهند شد.

از سوی دیگر، مصطفی عبدالجلیل، رئیس شورای ملی انتقالی لیبی با اشاره به اتهاماتی که درخصوص قتل قذافی به انقلابیون وارد شده از آنها دفاع کرده و اعلام کرد که کمیته‌ای تحقیقاتی دراین خصوص تشکیل شده و سازمان ملل نیز از این تصمیم استقبال کرده است.

پیش از این، همسر قذافی از سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشر از جمله سازمان ملل خواسته بود تا درخصوص قتل قذافی تحقیقاتی جامع را به عمل آورد.

نظر شما :