برای تحریم‌ایران

آمریکا به دنبال حمایت اروپاست

۰۳ آبان ۱۳۹۰ | ۱۳:۱۶ کد : ۱۷۳۲۵ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی : ایالات متحده به دنبال حمایت اروپاست تا ایران را به اتهام دست داشتن در طرح ترور سفیر عربستان در واشینگتن تحت تحریم‌های جدی‌تری قرار دهد. این اظهار نظر دیوید کهن در شرایطی مطرح می‌شود که ایران اتهام ترور را بی اساس توصیف کرده است.
گزارش خبرگزاری رویترز حاکی از آن است که دستیار خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و گردآوری اطلاعات مالی در ملاقات با مقامات انگلیسی مساله پتانسیل تحریم‌های بیشتر علیه ایران با تمرکز بر قطع دسترسی جمهوری اسلامی به سیستم مالی جهانی را بررسی کرده است.
کهن با اشاره به اتهام وارد شده به ایران در خصوص ترور سفیر عربستان در واشینگتن مدعی شد: جمهوری اسلامی باید به دلیل این طرح ترور مورد بازخواست قرار گیرد. وی تاکید کرد که تحریم‌های بیشتر شامل اقداماتی برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانمندی‌های هسته‌ای و تحریم بانک مرکزی خواهد بود.
این در حالی است که اتحادیه اروپا به تازگی تحریم‌هایی را علیه 5 ایرانی که گفته می‌شود در طرح ترور دست داشته‌اند اعمال کرده و در مورد اعمال تحریم‌های بیشتر نیز هشدار داده است. همچنین اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای حمایت خود را از اتهامی که آمریکا به ایران وارد می‌کند اعلام کرده و آن را واقعی توصیف کرده است.
گفتنی است کهن پس از انگلیس به برلین سفر کرده و قصد دارد به پاریس و رم نیز سفر کند تا در مورد تحریم بیشتر ایران با دولت های اروپایی مذاکره کند.


نظر شما :