بیعت طرفداران قذافی با سیف‌الاسلام

۰۲ آبان ۱۳۹۰ | ۱۷:۴۳ کد : ۱۷۳۰۷ سرخط اخبار
با وجود اینکه انقلابیون اعلام کردند که محل تقریبی اختفای سیف‌الاسلام را پیدا کرده‌اند، طرفداران قذافی با وی به عنوان جانشین پدرش بیعت کردند.

به گزارش «ایسنا» به نقل از روزنامه اماراتی الاتحاد، "عبدالمجید ملیقطة"، یکی از فرماندهان محلی انقلابیون اعلام کرد که نیروهای تحت فرمانش توانستند منطقه‌ای را که گمان می‌رود سیف‌الاسلام قذافی، فرزند معمر قذافی، رهبر پیشین لیبی در ‌آنجا مخفی شده باشد در جنوب بنی‌ولید محاصره کنند و شواهدی به دست آورند که نشان می‌دهد وی دست‌کم چند روز پیش در آنجا بوده است.

وی اعلام کرد که سیف‌الاسلام به احتمال زیاد از سرت گریخته و به این منطقه در جنوب بنی‌ولید که در 150 کیلومتری شهر طرابلس قرار دارد، پناه برده و انقلابیون توانسته‌اند چندین دفتر وی را که در روزهای اخیر از آن استفاده می‌کرده، پیدا کنند و مدارک موجود را در این دفاتر به دست آورند.

وی گفت: به احتمال زیاد سیف‌الاسلام در منطقه "وادی زمزم" یا "وادی المندوب" در جنوب شهر بنی‌ولید است.

این فرمانده نظامی انقلابیون همچنین عنوان داشت: عبدالله السنوسی، رئیس دستگاه اطلاعاتی نظام قذافی که هم‌اکنون در نیجر به سر می‌برد، به صورت مداوم با سیف‌الاسلام ارتباط دارد و در صدد است که زمینه گریختن وی را به نیجر فراهم کند، اما انقلابیون با محاصره منطقه یقینا از این کار جلوگیری خواهند کرد.

از سوی دیگر، منابع دیگری از انقلابیون اعلام کردند که احمد ابراهیم از مسئولان ارشد نظام قذافی و وزیر آموزش عالی نظام قذافی را بازداشت کردند.

این وزیر اقدامات زیادی در زمان تصدی پست وزارت آموزش عالی لیبی انجام داده است که یکی از آنها توقف تدریس زبان انگلیسی در تمام سطوح آموزشی لیبی بود.

از سوی دیگر، منابعی از افراد وابسته به معمر قذافی اعلام کردند که جوانان قبیله القذاذفة، قبیله معمر قذافی و نیز قبایل "الورفله" و "المقارحه" دو قبیله بزرگ لیبی با سیف‌الاسلام قذافی به جای پدرش بیعت کردند و وی را به عنوان رهبر جدید لیبی و فرمانده نیروهای وابسته به قذافی برای آزادی لیبی برگزیدند.

در همین حال انقلابیون اعلام کردند که یک مخزن بنزین که در آن بیش از سه تن بنزین ذخیره شده بود را در یکی از مخفیگاه‌های قذافی در نزدیکی شهر سرت پیدا کرده‌اند که نیاز یک هفته شهر مصراته را تامین می‌کند.

یکی از انقلابیون عنوان داشت که این مخزن سوخت با وجود اینکه بارها از سوی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و انقلابیون مورد حمله قرار گرفته اما آسیب چندانی ندیده و بنزین موجود در آن می‌تواند یک‌ هفته نیاز خودروهای شهر مصراته را تامین کند.

نظر شما :