احتمال بروز حرکات اعتراضی و نمادین در مراسم حج امسال

۰۲ آبان ۱۳۹۰ | ۱۶:۰۳ کد : ۱۷۲۹۶ سرخط اخبار
 نماینده ولی فقیه در استان اصفهان درباره تاثیر موج بیداری اسلامی در برگزاری مناسک حج امسال گفت: احتمال بروز حرکات اعتراضی و نمادین در مراسم حج امسال از سوی حجاج برخی کشورهای اسلامی بسیار زیاد است.

آیت الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد در گفتگو با مهر درباره شرایط امسال کشورهای اسلامی و تفاوت در برگزاری مراسم برائت از مشرکین در موسم حج گفت: حجاج ایرانی در سال های گذشته به صورت راهپیمایی این مراسم را برگزار می کردند ولی در سال های اخیر فقط در محدوده منا مراسم مذکور برگزار می شود.

وی با تاکید بر این که امسال به قطع و یقین مراسم برائت از مشرکین به دلیل موج بیداری اسلامی با استقبال بیشتری مواجه می شود گفت: البته مسئولان عربستان سعودی نسبت به برگزاری این مراسم حساس است و حجاج ما نیز نباید کاری انجام دهند که این حساسیت بیش از اندازه برانگیخته شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به حجاج ایرانی توصیه کرد که کاملا در این زمینه با نمایندگی ولی فقیه هماهنگ باشند و گفت: حجاج نباید خود راسا وارد کارهای نا‌معقول شوند.

وی با اشاره به تحولات اخیر در منطقه گفت: البته احتمال بروز حرکات اعتراضی و نمادین در مراسم حج امسال از سوی حجاج برخی کشورهای اسلامی بسیار زیاد است، همانگونه که در برخی از سالهای گذشته حجاج لبنانی در مراسم طواف خانه خدا این حرکات را به صورت نمادین علیه استکبار داشتند.


نظر شما :