واکنش آمریکا به خبر محکومیت دو آمریکایی

۳۰ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۴ کد : ۱۵۶۲۳ سرخط اخبار

ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: واشنگتن مشغول بررسی گزارشات مربوط به محکومیت دو تبعه این کشور به هشت سال زندان به اتهام جاسوسی در ایران، است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روزشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد : ما منتظر تایید این گزارشات هستیم و با سفارت سوییس تماس گرفته‌ایم تا اطلاعات بیشتری به دست آوریم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نولاند افزود: ما بارها خواستار رهایی شین بائر و جاشوآ فتال که اکنون دو سال است در زندان اوین زندانی بوده‌اند شده‌ایم و اکنون زمان آن فرا رسیده است که آنها نزد خانواده‌هایشان بازگردند.

این درحالی است که سخنگوی خانواده‌های بائر و فتال تاکنون از اظهارنظر درباره محکومیت گزارش شده خودداری کرده‌است و سفارت سوییس که حافظ منافع آمریکا در ایران است نیز اعلام کرده که در موقعیت تایید این گزارش‌ها قرار ندارد.

به گزارش ایسنا، وکیل مدافع سه تبعه آمریکایی روز شنبه گفت که تا کنون هیچ خبر رسمی یا غیر رسمی به عنوان رای دادگاه در مورد موکلانش دریافت نکرده است.

مسعود شفیعی در مورد خبر منتشر شده به نقل از یک منبع آگاه قضایی مبنی بر محکومیت دو موکلش مجموعا به 16 سال حبس به خبرنگار حقوقی ایسنا، گفت: تا کنون هیچ خبر رسمی یا غیر رسمی به عنوان رای صادره از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به من ابلاغ نشده است.

وی اظهار نظر بیشتر در این رابطه را به پس از ابلاغ رای موکول کرد.

این اظهارات در حالی مطرح شد که سایت شبکه خبر روز شنبه به نقل از یک منبع آگاه قضایی اعلام کرد که بائر و فتال دو شهروند بازداشت شده آمریکایی، از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران در ارتباط با ورود غیر مجاز به خاک جمهوری اسلامی ایران هر یک به تحمل سه سال حبس و به اتهام جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی آمریکا هر کدام به پنج سال حبس محکوم شده‌اند که این حکم ظرف 20 روز قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر استان تهران است.

در این خبر همچنین آمده است که پرونده متهم ردیف سوم ـ سارا شورد ـ که با وثیقه آزاد شده همچنان مفتوح است.

به گزارش ایسنا، چهارمین و آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات سارا شورد، شین بائر و جاشوا فتال صبح یکشنبه ـ 9 مردادماه ـ در شعبه 15 دادگاه انقلاب به صورت غیرعلنی برگزار شد.

در این جلسه‌ نماینده مدعی‌العموم، متهمان به جز سارا شورد و وکیل آنان به همراه مترجم حضور داشتند که دفاعیات شین بائر، جاشوا فتل و وکیل مدافع متهمان اخذ شد.



نظر شما :