یک کشتی عمانی در سواحل این کشور ربوده شد

۳۰ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۵ کد : ۱۵۶۲۰ سرخط اخبار
 آژانس حمل و نقل دریایی هند و یک منبع آگاه درکشورهای حوزه خلیج فارس اعلام کردند که دزدان دریایی سومالیایی ، روز شنبه یک کشتی هندی همراه با 21 ملوان هندی آن را در بندرصلاله عمان ربودند .

به گزارش ایرنا ، پایگاه خبری ' القدس العربی 'در این خصوص نوشت : کشتی ' ویرچیم بوجی ' تابع شرکت هندی ' انگلو ایسترن شیپ ' که حامل مواد نفتی و شیمیایی بود ، در حالی که در بندر صلاله لنگر انداخته بود ، ربوده شد .

یک منبع آگاه عمانی در بندر صلاله اعلام کرد که این کشتی صبح زود مشغول بارگیری ماده متانول بود که توسط دزدان دریایی ربوده شد.

از سوی دیگر شرکت ' ای بی ام ترمیانلز ' شرکت اداره کننده بندر صلاله نیز در این خصوص اعلام کرد که دزدان دریایی در زمانی که این کشتی در دو مایلی ساحل پادشاهی عمان در انتظار لنگر انداختن بود ، از آن بالا رفته و کنترل آن را به دست گرفته و در نهایت آن را به سوی سومالی بردند .

' تام بوید ' مدیر روابط خارجی این شرکت خاطر نشان ساخت که تاکنون گزارشی مبنی بر زخمی یا کشته شدن خدمه و ملوانان این کشتی به ما نرسیده اما دولت عمان در حال مذاکره با ربایندگان این کشتی است.

شایان ذکر است، قحطی و خشکسالی سومالی که باعث مرگ چندین هزار کودک و بزرگسال شده ، یک فاجعه کم نظیر در این کشور بوده و تنها در سال 1990 مشابه این حوادث را تجربه کرده است.


نظر شما :