دولت عراق: امریکایی‌ها رفتنی‌اند

۳۰ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۳ کد : ۱۵۶۱۹ سرخط اخبار
شبکه العربیه امروز 20آگوست (29مرداد) در خبری اعلام کرد: "علی الموسوی" مشاور اطلاع رسانی نخست وزیر عراق تاکید کرد :« واشنگتن و بغداد در حال گفتگو برای باقی ماندن آموزش دهندگان آمریکائی به نیروهای عراق بعد از بیرون رفتن کامل نیروهای آمریکائی تا پایان سال 2011 هستند ولی هنوز به توافقی در این باره دست نیافته اند».

این مقام مسئول عراقی در پاسخ به گفته های اخیر وزیر دفاع آمریکا "لئون پانتا" که گفته بود: « معتقد است دولت عراق با باقی ماندن نیروهای آمریکائی در خاک عراق بعد از سال 2011موافق است » این سخنان را مطرح کرده است.
قابل ذکر است که نمایندگان احزاب و گروه های سیاسی در نشستی با حضور رئیس جمهور عراق به نخست وزیر دولت عراق "نوری المالکی" اجازه دادند تا با آمریکا فقط در مورد باقی ماندن مربیان آمریکائی پس از خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق گفتگو کند.

ظاهراً وزیر دفاع جدید آمریکا قصد ندارد اظهارات مسئولین و مردم عراق که خواستار خروج کامل نیروهای اشغالگر و عدم تمدید بقای این نیروها در خاک کشورشان هستند را بشنود. طبق توافقنامه همکاری استراتژیک امنیتی آمریکا و عراق نیروهای آمریکائی باید تا پایان دسامبر آینده خاک عراق را ترک کنند. 

نظر شما :