قذافی بیمار است و برای فرار در حال مذاکره با انگلیس است

۲۷ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۹:۱۰ کد : ۱۵۵۵۷ سرخط اخبار
منابع غربی اعلام کردند که معمر القذافی بیمار است و نماینده او با نمایندگان انگلیس و فرانسه برای خروج او از این کشور مذاکره کرده‌اند.
به گزارش فارس، در حالی که شورای ملی انتقالی لیبی ورود خود به هرگونه مذاکره با معمر القذافی حاکم لیبی را تکذیب کرده است، منابع غربی از مذاکره نماینده قذافی با نمایندگان فرانسه و انگلیس خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، قذافی بیمار است و بشیر صالح مدیر دفتر خود را به مالی و جزیره جربه در تونس اعزام کرده است تا با نمایندگان فرانسه و انگلیس دیدار کند.

این منابع اعلام کردند که هدف قذافی از اعزام نماینده خود، «بررسی چگونگی خروج وی و خانواده او از لیبی» بوده است زیرا به گفته این منابع وی بیمار است و به درمان فوری در خارج از لیبی نیاز دارد.

بنا بر این گزارش، بسیاری از مسئولان در شورای ملی انتقالی لیبی به همراه دیپلمات‌های غربی در قاهره و طرابلس تاکید کردند که گزارش‌هایی پزشکی وجود دارد که نشان می‌دهد قذافی به بیماری سختی دچار شده است و به همین دلیل توانایی ظهور در انظار عمومی را مانند قبل ندارد و بیشتر از تلفن صحبت می‌کند.

روزنامه الشرق الاوسط نیز اعلام کرد که مدیر دفتر قذافی پنهانی با مسئولانی در ریاست جمهوری فرانسه و وزارت خارجه انگلیس دیدار کرده است تا راه خروج قذافی و خانواده وی برای خروج از لیبی فراهم شود.  

( ۲ )

نظر شما :