کلینتون: ترکیه و عربستان درخواست کناره‌گیری اسد را مطرح کنند

۲۶ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۷:۵۵ کد : ۱۵۵۲۲ سرخط اخبار
وزیر امور خارجه آمریکا بدون اعلام علنی خواست آمریکا مبنی بر واگذاری قدرت در سوریه، از کشورهای ترکیه و عربستان خواست که درخواست کناره‌گیری رئیس‌جمهوری سوریه را مطرح کنند.
 
به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری "فاکس‌نیوز "، در حالیکه یک هفته گذشته مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند که دولت "باراک اوباما " رئیس‌جمهوری آمریکا صراحتا درخواست کناره‌گیری "بشار اسد " رئیس‌جمهوری سوریه را مطرح خواهد کرد، اما "هیلاری کلینتون " وزیر امور خارجه آمریکا که روز گذشته همراه با "لئون پانتا " وزیر دفاع این کشور در دانشگاه دفاع ملی واشنگتن‌ دی‌سی حضور یافت، چنین درخواستی را مطرح نکرد.

کلینتون در این نشست تنها از پاسخ و موضع آمریکا در قبال سوریه و لیبی دفاع کرد و نشان داد که هنوز زمان آن نرسیده است که علنا درخواست کناره‌گیری اسد از قدرت را مطرح کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا درخواست واگذاری قدرت را از اسد مطرح خواهد کرد یا نه، گفت: من بیشتر از آنکه به موضع‌گیری لفظی ایمان داشته باشم، به نتیجه ‌ایمان دارم و من می‌خواهم بدانم که سایر کشورها در منطقه نیز در موضعی یکسان با ما قرار دارند.

کلینتون گفت که اینکه آمریکا درخواست کناره‌گیری اسد را مطرح کند سوژه جالبی نیست. بعدش چه می‌شود؟ اما اگر ترکیه، "عبدالله " پادشاه عربستان و سایر کشورها چنین درخواستی را مطرح کنند، در این صورت رژیم اسد راهی برای نادیده‌ گرفتن این درخواست‌ها ندارد.

این اظهارات کلینتون در شرایطی گزارش می‌شود که "ویکتوریا نولاند " سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز گذشته اعلام کرد که دولت آمریکا منتظر دیدن اقدامات بیشتر سازمان ملل (در قبال سوریه) است.

نولاند گفت: در حالیکه سازمان ملل بیانیه‌‌ای را در محکومیت رژیم اسد صادر کرده است، اما بدلیل حمایت چند کشور از سوریه ما قطعنامه‌ای از شورای امنیت نداریم.

نظر شما :