ادعای جدید سخنگوی نیرو‌های آمریکایی

نظامیان با پشتیبانی ایران، عراق را تهدید می‌کنند!

۲۶ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۵۴ کد : ۱۵۵۰۵ سرخط اخبار
دیلماسی ایرانی : یک مقام عالی نظامی آمریکا مدعی شد که نظامیانی که با پشتیبانی ایران در عراق حضور دارند، بزرگترین تهدید را متوجه عراق کرده‌اند و ریسک این تهدید بسیار بیشتر از القاعده است که هم اکنون به ایجاد بسیاری از بحران‌ها در عراق متهم شده است. جفری باچانان، سخنگوی عالی نیرو‌های آمریکایی در عراق اظهار داشت، هزاران نیروی نظامی آشوب‌طلب در تلاش هستند تا دولت بغداد را در موضع شعف و ایزوله نگاه دارند.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس
به نقل از این مقام آمریکایی، تصمیم حملات به وسیله سه گروه نظامی در داخل ایران و از طریق رابطه نزدیک با سپاه قدس اتخاذ می‌شود. این در حالی است که افزایش ریسک تهدید‌ها به نزدیک شدن زمان خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق همراه شده و به همین دلیل برخی مقامات در حال رایزنی برای نگاهداشتن گروهی از نیرو‌های آمریکایی در عراق پس از ضرب‌الاجل تعیین شده هستند.

به گفته باچانان سپاه قدس به طور مستقیم نظارت و انجام عملیات جاسوسی را بر عهده دارد و هدف آن دور نگاهداشتن عراق از آمریکا و همسایگانش و همچنین ایزوله این کشور است. وی در ادامه تاکید کرد که با وجود برخی گزارش‌های پنتاگون در خصوص اینکه القاعده مسئولیت ناآرامی‌های اخیر در عراق را بر عهده دارد اما القاعده به اندازه سپاه قدس برای عراق خطرناک نیست. این مقام نظامی مدعی شد که سپاه قدس بزرگتر است و علاوه بر رابطه با احزاب سیاسی عراق با ایران نیز روابطی دارد. باچانان در ادامه گفت: در عراق 800 تا هزار نیروی القاعده حضور دارند. اما تعداد سه گروه نظامی عراق بسیار بیشتر از این رقم است.  اظهارات باچانان در حالی مطرح می‌شود که در چند ماه اخیر برخی دیگر از مقامات آمریکایی نیز ادعاهای مشابهی را مورد نقش ایران در عراق مطرح کرده بودند. البته جمهوری اسلامی این ادعاها را رد می‌کند.
 

نظر شما :